Hej!
Vi håller på att renovera och ska sätta nytt gips på alla väggar. Detta gör att vi behöver flytta på vår fiberkonventor. Den ser ut så här och heter packetfront fiberbox drg 886. Vi får bort den över dosan men förstår inte hur vi får bort locket på den undre. Finns säkert nån snart spärr någon stans. Någon som har en likadan och vet hur man gör? Väggmonterad PacketFront fiberkonverter DRG 886 med sladdar, delvis öppnat lock, grått rumsgolv och vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
De brukar inte vara så lätta att ta bort eftersom fibern som kommer in där är mycket känslig…
Har du koll på hur du ska hantera fibern om du väl får loss boxen?

På bägge sidorna så finns det urtag för verktyg, tryck in fingrarna där så släpper spärren.
Sen drar du hela enheten nedåt, du kommer fortfarande få ett bakstycke på kanske 15x15cm kvar på väggen om jag minns rätt.

OM du gör det själv, var otroligt försiktig, det där kräver lite känsla och försiktighet när du kommer åt lösfibern och kan bli kostsamt att laga när det väl är paj!

Enklast och säkrast är att ringa din nätägare och fråga om om kan ta loss samt återmontera efter nån vecka när det är gipsat och klart!

(läste igen, såg att du fått bort övre enheten och den undre på väggen var kvar, tryck hårt med tummarna i mitten på fyrkanten och bryt på sidorna med fingrarna eller en skalkniv så ska den släppa, det var ett tag sen jag monterade den modellen men det brukar funka!
Notera att det är jag som är van att jobba med det, ditt resultat kan bli annorlunda ;) )

Redigerat:
  • Gilla
spikplanka
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.