B bengt nolen skrev:
Nej
har du prövat att
B bengt nolen skrev:
Skrivfel det var onsdag strömmen kopplades på, torsdag em minus 20, stoppade in 2 elektroniska tempmätare, sladen ca 2 mm, öppnade frysen nu, fredag fm, frost på fläktgallret, kan kablarna har gjort det, tog bort dom,
Isbehållaren ser ut att vara riktigt inskjuten
Mvh[bild]
det ser ut som luftläcka i dörrpackningens ovansida

okay ett av mina svar kom bort
en fråga har du provat att trycka in larmåterställningsknappen i den övre panelen i en sekund?

Nej
returen returen skrev:
okay ett av mina svar kom bort
en fråga har du provat att trycka in larmåterställningsknappen i den övre panelen i en sekund?
Inte tryckt in den knappen, som jag skrev så hade jag 2 st smaia kablar in från ovansidan,(2 st digitala tempgivare), trolgen dom gjorde frosten, nu borta
Ska prova och trycka nu
Mvh

B bengt nolen skrev:
Nej

Inte tryckt in den knappen, som jag skrev så hade jag 2 st smaia kablar in från ovansidan,(2 st digitala tempgivare), trolgen dom gjorde frosten, nu borta
Ska prova och trycka nu
Mvh
Kvittensknappen,?=lika som larmknappen, håll in 1 sek, nada, kanske för kort stund
Mvh

B bengt nolen skrev:
Nej

Ska prova och trycka nu
Mvh
förstår inte vilka kablar du menar

B bengt nolen skrev:
Kvittensknappen,?=lika som larmknappen, håll in 1 sek, nada, kanske för kort stund
Mvh
rätt knapp men då hjälpte inte det heller

returen returen skrev:
rätt knapp men då hjälpte inte det heller
Höll inne ca 1 sek, ? För kort stund eller?Stoppade in 2 tempgivare för att kolla temp på 2 ställen, antagligen frost därför, det var dom kablarna, se bild, för förtydligande av texten, vad gör man nu/mera ????
??Leta efter liknande produkter??? Om det finns.
Ideetorka
Hade Två digitala termometrar med trassliga kablar ligger på en bordsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B bengt nolen skrev:
Höll inne ca 1 sek, ? För kort stund eller?Stoppade in 2 tempgivare för att kolla temp på 2 ställen, antagligen frost därför, det var dom kablarna, se bild, för förtydligande av texten, vad gör man nu/mera ????
Ideetorka
Hade[bild]
Ah du menar att listen inte slöt tätt pga av sladdarna , då är jag med och det är troligt

B bengt nolen skrev:
Ideetorka
Hade[bild]
en grej du kanske inte tittat efter är sladden mellan kretskortet och dispensern som går inne i dörren
den brukar gå av i/vid det övre gångjärnet

returen returen skrev:
en grej du kanske inte tittat efter är sladden mellan kretskortet och dispensern som går inne i dörren
den brukar gå av i/vid det övre gångjärnet
Ok en fundering, har tagit bort ytterdelen på ismaskinen och nu syns elfolien , en undran, jag hör inget fyllnadsljud på vattnet, ska jag ta fram skåpet och kolla så vatten finns på ink slang, och utg slang till isen, blåsa i den om något stopp finns, kan man starta magneten med en kabel om den drar. Ska Kolla röret som går in till ismaskinen, den har varit utan ström i flera dygn, så bör inte frysit, mm.
Har stängt ledningen från tryck till kylskåpet och tömt trycket med ett glas.
Som sagt får kolla från balöofixen till inkopplingen, magneten.
Tack ni alla

B bengt nolen skrev:
Ok en fundering, har tagit bort ytterdelen på ismaskinen och nu syns elfolien , en undran, jag hör inget fyllnadsljud på vattnet, ska jag ta fram skåpet och kolla så vatten finns på ink slang, och utg slang till isen, blåsa i den om något stopp finns, kan man starta magneten med en kabel om den drar. Ska Kolla röret som går in till ismaskinen, den har varit utan ström i flera dygn, så bör inte frysit, mm.
Har stängt ledningen från tryck till kylskåpet och tömt trycket med ett glas.
Som sagt får kolla från balöofixen till inkopplingen, magneten.
Tack ni alla
är dispenser släckt så går ingenting

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.