839 läst ·
25 svar
839 läst
25 svar
Hur tar man loss isdispensern
har du prövat attB bengt nolen skrev:
det ser ut som luftläcka i dörrpackningens ovansidaB bengt nolen skrev:
Nej
Ska prova och trycka nu
Mvh
Inte tryckt in den knappen, som jag skrev så hade jag 2 st smaia kablar in från ovansidan,(2 st digitala tempgivare), trolgen dom gjorde frosten, nu bortareturen skrev:
Ska prova och trycka nu
Mvh
Höll inne ca 1 sek, ? För kort stund eller?Stoppade in 2 tempgivare för att kolla temp på 2 ställen, antagligen frost därför, det var dom kablarna, se bild, för förtydligande av texten, vad gör man nu/mera ????returen skrev:
??Leta efter liknande produkter??? Om det finns.
Ideetorka
Hade
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah du menar att listen inte slöt tätt pga av sladdarna , då är jag med och det är troligtB bengt nolen skrev:
en grej du kanske inte tittat efter är sladden mellan kretskortet och dispensern som går inne i dörrenB bengt nolen skrev:
den brukar gå av i/vid det övre gångjärnet
Ok en fundering, har tagit bort ytterdelen på ismaskinen och nu syns elfolien , en undran, jag hör inget fyllnadsljud på vattnet, ska jag ta fram skåpet och kolla så vatten finns på ink slang, och utg slang till isen, blåsa i den om något stopp finns, kan man starta magneten med en kabel om den drar. Ska Kolla röret som går in till ismaskinen, den har varit utan ström i flera dygn, så bör inte frysit, mm.returen skrev:
Har stängt ledningen från tryck till kylskåpet och tömt trycket med ett glas.
Som sagt får kolla från balöofixen till inkopplingen, magneten.
Tack ni alla
är dispenser släckt så går ingentingB bengt nolen skrev:Ok en fundering, har tagit bort ytterdelen på ismaskinen och nu syns elfolien , en undran, jag hör inget fyllnadsljud på vattnet, ska jag ta fram skåpet och kolla så vatten finns på ink slang, och utg slang till isen, blåsa i den om något stopp finns, kan man starta magneten med en kabel om den drar. Ska Kolla röret som går in till ismaskinen, den har varit utan ström i flera dygn, så bör inte frysit, mm.
Har stängt ledningen från tryck till kylskåpet och tömt trycket med ett glas.
Som sagt får kolla från balöofixen till inkopplingen, magneten.
Tack ni alla
Klicka här för att svara