Hej!

Vi har dessa stenplattor i köket som vi skulle vilja ta bort. Jag har försökt trycka in en kofot mellan väggen och fixet (?) och på så sätt få det att lossna. Men det är svårt att få in något där.
Någon som har tipps på hur man på bästa sätt får ner det här? Och vilka verktyg man behöver.

• Olika storlekar av stenplattor i mosaikmönster monterade på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stenplattor fastsatta på köksvägg med synligt fix och liten glipa vid väggen.
    Skapa konto
Vad är väggen byggd av?

Kofot och mera våld.
Inget trycka utan hastighet.

Om det sitter bra så liten bilmaskin.

Betongvägg bakom? Bilhammare i så fall med bred mejsel borde funka.

L
Hammare och ett gammalt brett stämjärn , mycket knackande

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Är det gipsvägg lär en kofot ge bestående märken. Å andra sidan, en gipsvägg kan man såga ut som helhet och sätta upp ny gips. Detta förefaller enklare än att bila bort varenda småsten.

Hyr en liten bilhammare och några 30-80 mm mejslar typ 80 kr /dygn + några tio för mejslar

Tips!! Fredag EM till Måndag före 7:00 räknas som ett dygn.
KRAMO , RAMIRENT

Googla på hyra bilhammare

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Tusen tack för alla svar!
Jag köpte ett stämjärn och knackade bort bitarna. Men tyvärr följde väggen också med (gipset). Se bild
En följdfråga. Måste man ha gips där bakom eller kan kan jag sätta nån slags träskiva? Vi ska sätta en väggpanel som ser ut som kakel sedan.

• Skadat hörn av en vägg där gipsen tagits bort och visar trä och bakomliggande strukturer.
    Skapa konto
L
Skär rent där gipsen är trasig och fyll i med gips , lättare att arbeta med än träskivor , så har ni en slät yta att sätta det andra på , blir svår annars

Ja, det är gips det ska vara. Ska det också bära nya stommar så ska det kortlas eller sättas träskiva bakom gipset. Tillverkaren av väggpanelen lär ha rekommendationer på vad det ska finnas för material bakom panelen.

L Lukesmamma skrev:
Tusen tack för alla svar!
Jag köpte ett stämjärn och knackade bort bitarna. Men tyvärr följde väggen också med (gipset). Se bild
En följdfråga. Måste man ha gips där bakom eller kan kan jag sätta nån slags träskiva? Vi ska sätta en väggpanel som ser ut som kakel sedan.

L Leif i Skåne skrev:
Tips!! Fredag EM till Måndag före 7:00 räknas som ett dygn.
KRAMO , RAMIRENT
Stämmer inte längre på Cramo malmö, men de har kanske olika regler på olika ställen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.