Hej!
Jag har 25 mm PEM-slang som jag skall montera Plassons anborrningsbyglar på (se bild nedan) för att via dessa koppla på sprinklerhuvuden. Nu är jag lite osäker på hur jag bäst monterar dessa anborrningsbyglar och tar hål för dessa i PEM-slangen? Finns det någon erfaren själ här på forumet som kan ge lite steg-för-steg-vägledning så blir jag glad!
Det följer även med en O-ring som man tydligen skall lägga mellan PEM-slangen och bygeln. Skall man dessutom kanske använda någon form av teflontejp eller liknande för kopplingen som jag skruvar in anborrningsbygeln?
Jag har 25 mm PEM-slang som jag skall montera Plassons anborrningsbyglar på (se bild nedan) för att via dessa koppla på sprinklerhuvuden. Nu är jag lite osäker på hur jag bäst monterar dessa anborrningsbyglar och tar hål för dessa i PEM-slangen? Finns det någon erfaren själ här på forumet som kan ge lite steg-för-steg-vägledning så blir jag glad!
Det följer även med en O-ring som man tydligen skall lägga mellan PEM-slangen och bygeln. Skall man dessutom kanske använda någon form av teflontejp eller liknande för kopplingen som jag skruvar in anborrningsbygeln?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Det funkar med vad som helst. Du har säker någon liten borrpelare med metallborrar du kan använda. Jag brukar använda träborrar i mjukare material (http://www.jula.se/traborr-med-spets-180286) men vad som helst funkar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden