Jag behöver renovera ett fönster. När jag försöker lyfta av fönstret upptäcker jag att det slår i en droplist som sitter ovanför fönstret:
Det hjälper inte att fälla ut fönstret helt - listen är fortfarande i vägen.
Tyvärr går det heller inte på något enkelt sätt att montera av listen, eftersom den är en del av plåten som går ändå upp till taket:
Min fråga är nu: hur gör man i detta läge?
Jag har funderat på att skruva bort gångjärnen och på så vis få loss fönstret utan att lyfta det uppåt. Tyvärr är det också svårt, eftersom skruven har en väldigt smal skåra, och jag lyckas inte att skruva loss det:
Förutom att reparera fönstret på plats utifrån på stege eller byggställning - vad kan man göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det hjälper inte att fälla ut fönstret helt - listen är fortfarande i vägen.
Tyvärr går det heller inte på något enkelt sätt att montera av listen, eftersom den är en del av plåten som går ändå upp till taket:
Logga in
Skapa konto
Min fråga är nu: hur gör man i detta läge?
Jag har funderat på att skruva bort gångjärnen och på så vis få loss fönstret utan att lyfta det uppåt. Tyvärr är det också svårt, eftersom skruven har en väldigt smal skåra, och jag lyckas inte att skruva loss det:
Logga in
Skapa konto
Förutom att reparera fönstret på plats utifrån på stege eller byggställning - vad kan man göra?
Skruva loss gångjärnen, men var noga med att rensa spåret i skruven först.
Ser i efterhand att du redan övervägt det.
Ser i efterhand att du redan övervägt det.
Sen har man någon gång genom historien ändrat standarden för bredden på skruvspår, de är bredare nuförtiden vilket gör att man till gamla skruvar behöver en gammal mejsel för att inte slinta.
Klicka här för att svara