623 läst ·
2 svar
623 läst
2 svar
Hur tar jag loss sidorna på diskmaskinen?
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Vår Miele diskmaskin har börjat läcka i botten så att nödpumpen går igång. Lossat inspektionsluckan framtill och jag ser att det kommer nytt vatten under diskning. Jag skulle därför vilja öppna upp den på sidorna för att kunna avgöra varifrån läckaget kommer och om jag skulle kunna åtgärda detta själv.
Ser dock inga skruvar på sidorna så misstänker att jag behöver börja med baksidan. Men innan jag kör igång så skulle jag gärna motta tips på hur jag lättast går tillväga. Tänker att det sannolikt är samma princip på de flesta maskiner. Kan dock ta bilder om det hjälper.
Ser dock inga skruvar på sidorna så misstänker att jag behöver börja med baksidan. Men innan jag kör igång så skulle jag gärna motta tips på hur jag lättast går tillväga. Tänker att det sannolikt är samma princip på de flesta maskiner. Kan dock ta bilder om det hjälper.
baksidan och undersidan borja med bottenplåtenFreddan101 skrev:
Vår Miele diskmaskin har börjat läcka i botten så att nödpumpen går igång. Lossat inspektionsluckan framtill och jag ser att det kommer nytt vatten under diskning. Jag skulle därför vilja öppna upp den på sidorna för att kunna avgöra varifrån läckaget kommer och om jag skulle kunna åtgärda detta själv.
Ser dock inga skruvar på sidorna så misstänker att jag behöver börja med baksidan. Men innan jag kör igång så skulle jag gärna motta tips på hur jag lättast går tillväga. Tänker att det sannolikt är samma princip på de flesta maskiner. Kan dock ta bilder om det hjälper.
Klicka här för att svara