Har du lyft " flärpen" som i inlägg 3 ? När det är gjort ska det gå att dra ut luckan från gångjärnet.
nu har jag fått bort luckan men hur i hela världen kommer jag åt glasen för att rengöra dem??Viggenwalle skrev:
Redigerat:
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Ange märke/modell på spisen så kan det finnas större chans att någon kan ge vägledning.
Jag gjorde liknande rengöring på en electrolux-spis nyligen, det var väldigt enkelt att få isär glasen till ugnsluckan. Innan dess, rengjorde en bra mycket mer avancerad pyrolysugn från Siemens, knappt man behövde pilla isär något alls där för allt skit blev förgasat / till aska.
Jag gjorde liknande rengöring på en electrolux-spis nyligen, det var väldigt enkelt att få isär glasen till ugnsluckan. Innan dess, rengjorde en bra mycket mer avancerad pyrolysugn från Siemens, knappt man behövde pilla isär något alls där för allt skit blev förgasat / till aska.
Det står dessvärre inget i manualen. Hittade youtubeklipp men inte på just min lucka. Där finns inga sprintar eller liknande som jag kan trycka in för att lossa överdelen.arneri68 skrev:
Ett tips är att "tänka baklänges" d.v.s. tänka hur det monterades. Hur går det enklast och snabbast (=billigast) att montera en ugnslucka? Vilket borde vara det sista man gör vid monteringen ? Just "det sista" vid montering är oftast " det första" vid demontering. Finns det inga byglar, sprintar eller delar, som kan skjutas i sidled?
Klicka här för att svara