2 455 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hur tar jag bäst ut en avbruten 3,5mm hane
Hej. En 3,5mm hane på en ljudkabel har brutits av inne i kontakten på en reciever. Brottytan är ju väldigt liten och svår, i princip omöjlig att slipa plan. Efter vad jag läst mig till är den metod som har störst möjligheter för att lyckas, att limma fast någonting på hanens brottyta och när det härdat, dra ut rubbet. Jag har provat med 2komponentslim och försökt limmma dit den avbrutna kontakten men limfogen släpper.
Har ni några ideér kring vad jag ska limma fast - avbrutna kontakten, ett spikhuvud, en tops etc.
Har ni några ideér kring vilket lim som är starkast?
Stort tack på förhand/E
Har ni några ideér kring vad jag ska limma fast - avbrutna kontakten, ett spikhuvud, en tops etc.
Har ni några ideér kring vilket lim som är starkast?
Stort tack på förhand/E
Tror det är ganska så omöjligt att få ut den lilla pinnen eftersom den ju även sitter lite fastlåst i hålet. Det borde annars tycker jag gå att öppna chassit och lossa hela komponenten från kretskortet med en liten lödkolv, och byta till en ny, beroende på hur mycket receivern är värd att spara på/nytta av 3,5 mm. Ev kan du ju använda en spdif/3,5 mm adapter om du har en sådan port ledig istället.
Klicka här för att svara