Jag har haft ett trappräcke i smide som suttit i en gammal kalkstenstrappa. Räcket kapades av typ jämns med stenen och nya hål borrades och det nya räcket sattes dit. Lagningen är dock fult gjord och det sticker dessutom upp någon vass kant där det gamla räcket suttit. Hur får jag bort det? Kan jag borra eller slipa på något sätt utan att skada trappan? Och kan jag sedan fylla igen lite och spackla eller liknande för att det ska se hyfsat ut?
Vad man använder för att laga trappen efteråt vet jag inte, men för att få det snyggt är det nog att dra bort lite ordentligt med vinkelslipen så att det blir en grop och sedan fylla ut med något. Vad är som sagt oklart för min del.
Finns det inte risk att trappan spricker eller går sönder mer än lokalt så att säga.tveksamt skrev:
N nernu skrev:
N nernu skrev:
Klicka här för att svara

