945 läst ·
2 svar
945 läst
2 svar
Hur svårt är det att montera och ansluta en Nordpeis Monaco/Contura i51?
Hej.
Funderar på om jag skall montera min inköpta Nordpeis Monaco (väldigt lik Contura i51) själv eller ta hjälp av en firma.
Hur svårt är det?
Försökt hitta en video som visar monteringen steg för steg men ej funnit en sådan.
Följer ju med en installationsguide med kaminen men svårt få uppfattning om svårigheten.
Det jag saknar är rökslang/rör mellan kamin och Skorsten, samt friskluftsslang så behöver köpa det. Men känner mig osäker på vad exakt köpa samt hur de skall monteras då det inte i detalj framgår av installationsguiden.
Funderar på om jag skall montera min inköpta Nordpeis Monaco (väldigt lik Contura i51) själv eller ta hjälp av en firma.
Hur svårt är det?
Försökt hitta en video som visar monteringen steg för steg men ej funnit en sådan.
Följer ju med en installationsguide med kaminen men svårt få uppfattning om svårigheten.
Det jag saknar är rökslang/rör mellan kamin och Skorsten, samt friskluftsslang så behöver köpa det. Men känner mig osäker på vad exakt köpa samt hur de skall monteras då det inte i detalj framgår av installationsguiden.
hur löser du tilluften på den? Jag är lite nyfiken eftersom jag haft lite diskussioner med en installatör om olika lösningar idag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är det mest effektiva sättet att få bort svart mögel?
Övrigt husrelaterat -
Svart 6 mm depron...finns det fortfarande?
Golv -
Vad är det för kablar svarta kablar?
El -
Är detta asbest? Små svarta stenar som isolering i trossbotten
Fyllnadsmassor -
Ser detta ut som svartlim?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur