2 919 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Hur svårt är det att klistra upp microlit?
Tittade lite på sån på Cheapy och såg att den är väldigt tunn.
Antar att man ska klistra på väggen först och sen trycka dit den?
Är det svårt att få det bra?
Behövs det? (Dum fråga som beror på ställe jag vet.)
Är lite inne på att sätta det på vissa väggar här för att som jag inbillar mig minimera risken för sprickor då där är vanligt trä bakom gipset och där syns nån spricka i spacklet redan idag.
Alla väggar och tak gipsade med golvspån förresten.
Sen en annan fråga:
Hur mycket sprickor tål vanlig vägg/takfärg egentligen?
Tycker jag upplever den som väldigt flexibel, nästan som gummiband.
Lite flummig frågeställning jag vet men huvudfrågan är hur det är att sätta upp microlit.
Tror det kan va svårt men jag kanske har fel?
Antar att man ska klistra på väggen först och sen trycka dit den?
Är det svårt att få det bra?
Behövs det? (Dum fråga som beror på ställe jag vet.)
Är lite inne på att sätta det på vissa väggar här för att som jag inbillar mig minimera risken för sprickor då där är vanligt trä bakom gipset och där syns nån spricka i spacklet redan idag.
Alla väggar och tak gipsade med golvspån förresten.
Sen en annan fråga:
Hur mycket sprickor tål vanlig vägg/takfärg egentligen?
Tycker jag upplever den som väldigt flexibel, nästan som gummiband.
Lite flummig frågeställning jag vet men huvudfrågan är hur det är att sätta upp microlit.
Tror det kan va svårt men jag kanske har fel?
Microlit är väldigt fladdrig att jobba med, den vill gärna vecka sig t.ex. Men är man lugn och sansad, slätar från mitten och ut, så är den medgörlig. Den blir dock jobbigare att hålla på med om man satt den i klistret, men måste lätta på den och börja om, så väven blivit fuktig av limmet. Då...då är det inte lika käckt. 
Man kan tänka sig att man blir irriterad på en sån ifall man står på en 3-meterstege i trapphuset och ska limma dit den i den zonen där man egentligen inte kommer åt med annat än en armförlängare oavsett hur man placerar stegen?
Klicka här för att svara