Hej!

Vi ska sätta upp gobelänger på väggarna och tänkte använda oss av vattenrör som stång. Min fråga är hur pass styva/stela stålrör av den här typen är, vi vill ju ogärna att det hänger sig som en hängmatta om man fäster med en krok i varje ände ;)

http://www.rinkabyror.se/artlist.aspx?catid=1637

Krilleman
Det beror lite hur du tänkt fästa upp rören, 15 & 18mm kräver fler upphägningar för att inte svikta på mitten... 22 och 28 klarar du dig bättre på med en upphägning i var sida på fönstret!

Stängerna blir ungefär 150 cm långa med en upphängning i varje ände. Hade egentligen hoppats på att kunna använda 12 mm rör :-/

Krilleman
Och hur mycket av gardinen tänker du hänga i ändarna kontra på mitten?! Och hur tänkte du fästa upp dom? Bara lägga dom på "hakar" ?

Tyget kommer hänga sträckt över hela, det kommer alltså inte vara gardiner framför ett fönster utan bara "tyg på väggen". Tyget är 140 cm brett och så kommer det alltså sticka ut ca 5 cm stång på varje sida som jag antingen kommer hänga på hakar eller borra igenom och hänga på krokar, det har jag inte bestämt än hur det blir

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.