Hej forumet! Här är en delbild på min golvvärmecentral på nedre plan. Slingan som är märkt tv-rum 2 (andra från vänster) har ingen termostat. Tips på hur jag reglerar temperaturen till det rummet?
 
  • VVS-installation med rör, ventiler och termostatstyrda radiatoranslutningar i kompakt, oorganiserat utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva på den vita hatten.
 
Glömde säga att jag inte kan rubba ”vita hatten”

Demmpa Demmpa skrev:
Skruva på den vita hatten.
 
J Jesca skrev:
Glömde säga att jag inte kan rubba ”vita hatten”
Killgissar, går det att dra hatten uppåt för att ”låsa upp” den innan vridning?
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Du är ett geni! Och jag känner mig dum som inte hade testat det. Kan nu röra på den.

Såå… åt vilket håll borde jag skruva för att minska flödet?


T Tjompo skrev:
Killgissar, går det att dra hatten uppåt för att ”låsa upp” den innan vridning?
 
J Jesca skrev:
Du är ett geni! Och jag känner mig dum som inte hade testat det. Kan nu röra på den.

Såå… åt vilket håll borde jag skruva för att minska flödet?
kul! Då lärde vi oss båda nått nytt.
Skulle tro att medurs stänger och moturs öppnar.
 
T Tjompo skrev:
kul! Då lärde vi oss båda nått nytt.
Skulle tro att medurs stänger och moturs öppnar.
Min teori med . Jag har vridit 1/3 varv och fotat termometern för jämförelse i morgon. Det här blir intressant!

Om another note, någon som kan beskriva hur jag skulle kunna sätta termostat även på den här slingan så jag kan avgöra om jag ger mig på det eller om det är ett struntar-i eller kanske ett VVS:are-jobb?
 
J Jesca skrev:
Min teori med . Jag har vridit 1/3 varv och fotat termometern för jämförelse i morgon. Det här blir intressant!

Om another note, någon som kan beskriva hur jag skulle kunna sätta termostat även på den här slingan så jag kan avgöra om jag ger mig på det eller om det är ett struntar-i eller kanske ett VVS:are-jobb?
Vad har dom andra teromstaterna för styrning?
Trådlöst eller trådbundna?
Styrning skulle jag säga är ett jobb för elektriker.
 
T Tjompo skrev:
Vad har dom andra teromstaterna för styrning?
Trådlöst eller trådbundna?
Styrning skulle jag säga är ett jobb för elektriker.
Skulle annars rekommendera LK ic.2 trådlösa lösning. Och då även passa på att byta ut dom gamla ställdonen.
 
T Tjompo skrev:
Vad har dom andra teromstaterna för styrning?
Trådlöst eller trådbundna?
Styrning skulle jag säga är ett jobb för elektriker.
Trådbundna.
 
J Jesca skrev:
Trådbundna.
Skulle nog byta ut rubbet till trådlöst. Men det är ju såklart en kostnadsfråga.
 
T Tjompo skrev:
Skulle annars rekommendera LK ic.2 trådlösa lösning. Och då även passa på att byta ut dom gamla ställdonen.
Trådlöst ska jag fundera på, bra tips, tack! Varför ska jag byta ut de gamla ställdonen (hattarna?). Ifrågasätter inte att det kan vara en bra idé men jag vet inte varför bara. Jag är inte helt oäven på många av forumets områden men golvvärme är inte ett av dem
 
J Jesca skrev:
Trådlöst ska jag fundera på, bra tips, tack! Varför ska jag byta ut de gamla ställdonen (hattarna?). Ifrågasätter inte att det kan vara en bra idé men jag vet inte varför bara. Jag är inte helt oäven på många av forumets områden men golvvärme är inte ett av dem
När investeringen görs så är det inte många kronor extra för att få dom andra till moderna fräsch styrning. Antar att dom som är befintliga är äldre och ”kan” sjunga på sista versen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.