Hej!

Har kommit fram till att det förmodligen är lite vilda västern i mitt värmesystem. Tror exempelvis att en del radiatorer snor onödigt mycket värme medans andra nästan inte får nåt alls... Vill minska flödet på en radiator där skillnaden mellan in och ut är ca 2-3 grader och det här jag förstått är för liten skillnad.

Har tagit bort packboxen på en ventil och undrar nu om denna går att justera ner och isåfall hur?
 
  • Närbild på en uppskruvad radiatorventil utan packbox med fokus på justeringsmekanismen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.