K
Storsockret Storsockret skrev:
Ja det är min uppfattning också, jag tror inte vi kommer komma så mycket lägre i pris men det är ändå det lägsta vi fått hittils trots att "allt" är inräknat, och magkänslan är ju också viktig. Övriga har kört all spont på löpande utöver offerten, så det var skönt med en där det faktiskt ingick. Sen kan det såklart bli mer. Finns andra i området som anlitat dessa och varit nöjda också.

Vi är dock fortfarande vilsna i plåt kontra betong.. prismässigt sa dom att det handlade om en skillnad mellan 5-10k på slutpriset så det är inte där skon klämmer.

Plåt, ett tätare tak men med skruvar får jag förmoda, halkigare och mindre tåligt att gå på. Svårare att byta ut delar om det går sönder. Kan låta vid regn och värme.

Betongpannor, känns mer robust, bättre att gå på, lättare att byta ut enskilda pannor men desto fler ställen där det kan fastna skit, växa mossa osv.
Låter som en vettig och genomtänkt analys.
Vi valde betongpannor av de korta anledningarna som du skriver, robust och lätt att byta enskilda, samt betydligt mindre ljud vid regn.

Storsockret
Jahopp, då blev det så. Korrigerad offert till betongpannor och accepterad, 175tkr. Arbete påbörjas i slutet av nästa vecka.

• Gilla
kniv
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.