Glömde tillägga att vår hemmabioljud H/K med BW högtalare och AudioPro sub gör sig ännu bättre med den större TVn, så hela tittandet lyftes en dimension.

tallmilan skrev:
Jag får backa på det här redan nu, så jag inte tvingas äta upp det.
QuadHD och passive/active 3D kommer att öppna upp ett nytt fält för plasma, de två (2) fabrikerna som gör (högklassiga) plasma paneler har båda slutat med utvecklingen på nuvarande standarder och tar ett jättekliv framåt i tiden.
quadHD är ju kanske inget som vi behöver men man får hoppas att dom åxå jobba med att göra bildkvaliteten bättre. Speciellt behövs det ju för LCD apparater.

Har man ett par pruttiljoner pixlar så förstärks bara dålig bilbehandling och/eller dåligt källmaterial.

provar för tillfället en samsung C655 så får vi se

Jag älskar plasma och jag älskar Panasonic
För 2 månader sedan rasade min gamla PV45 Panasonic Plasma ihop.
Var då ett lätt val att byta till en nyare Panasonic plasma igen..G20.

Men hjälp. Den flimrade som besatt. Jag blev helt tokig, men ingen annan i familjen såg något. Min gamla panasonic flimrade inte.
Gick till butik och såg då att alla Panasonics G/V/S modeller har samma flimmer. X20 har det inte, inte min gamla plasma och heller inte plasma från andra märken.

Det verkar som att mats_o och jag har samma känslighet för just NeoPDP plasma panelerna som Panasonic har nu. Några få procent upplever dessa som helt odugliga.

G20 åkte tillbaka.
Provade sedan en Samsung LCD LE46C635, men tyckte inte bilden kunde mäta sig med en plasma.
Funderar nu på en LG plasma (kanske vänta på 2011orna) eller Sony 46 EX500 (kommer även där snart en 2011a)

Jakten går vidare.....

Ett litet tips..
Köp en lite mindre tv eller sitt lite längre ifrån än vad som brukar rekommenderas.
Tvn kommer bli billigare och du kommer inte se någon skillnad på bilden ändå. Förutom storleken då..

Själv har jag kvar min tjocktv.

raveper skrev:
Ett litet tips..
Köp en lite mindre tv eller sitt lite längre ifrån än vad som brukar rekommenderas.
Tvn kommer bli billigare och du kommer inte se någon skillnad på bilden ändå. Förutom storleken då..

Hehe, ja, så KAN man göra, men hur kul är det? :D

IRT e3henri:
Ja, i ditt läge hade jag nog kikat på LG i så fall, de har ett par mkt intressanta modeller i dagsläget, och har haft ett tag faktiskt. Sitter själv på en LG som jag är mkt nöjd med, mitt val stod enbart mellan Panasonic och LG, men priset avgjorde till LG's fördel. De har en klart trevliga prisbild på sitt utbut när man kikar på 50- och 60-tummare.

Ja, man får helt enkelt mer pengar över till annat.

Majgårdarna
Och väljer man en lg plasma så får man ju en spegel på köpet. Blir ju extra billigt

Andreas_Hansson skrev:
Och väljer man en lg plasma så får man ju en spegel på köpet. Blir ju extra billigt
Inge bra i direkt solsken men bra på kvällen då glaset ger ett extra djup i bilden

Majgårdarna
Några levande ljus på tv bordet är bara att glömma..

Andreas_Hansson skrev:
Några levande
ljus på tv bordet är bara att glömma..
huuh ... nä man ska aldrig glömma ljus, det är farligt.
Speciellt inte på en TVbänk, risken finns att hela TVn börjar brinna...

raveper skrev:
Ett litet tips..

Skulle kunna jämföras med att du köper en "budgetskruvdragare" och klistrar på en Festool etikett. Men den blir ju inte bättre och när det gäller TV så har ju faktiskt storleken betydelse.
Nä, jag är fortfarande nöjd med 50" plasman jag bytte till före jul och den 5år gamla 37" fick grannen.
Framför allt när det nu börjar komma flera sändningar med HD-kvalite och även livesändningar som musik och sport.

AndersS skrev:
Skulle kunna jämföras med att du köper en "budgetskruvdragare" och klistrar på en Festool etikett. Men den blir ju inte bättre och när det gäller TV så har ju faktiskt storleken betydelse.
Nä, jag är fortfarande nöjd med 50" plasman jag bytte till före jul och den 5år gamla 37" fick grannen.
Framför allt när det nu börjar komma flera sändningar med HD-kvalite och även livesändningar som musik och sport.
Man behöver inte jämföra olika tv av olika kvalite, bara olika stora.

Det är verkligen synd att inte G20n funkar för er, det är en synnerligen prisvärd TV. Jag gissar liksom föregående talare att LGs xxxx550 modeller är något att titta på. Har fått bra kritik i tidningarna.

För flera år sedan när man hade crt-monitorer till datorn hade jag stora problem med flimmer om inte skärmen var bra och uppdateringsfrekvensen hög. Därför är det nästan irriterande att inte kunna se det ni ser på G20n i detta avseende. Jag har verkligen försökt att hitta flimmer men jag lyckas inte..... därmed inte sagt att det inte finns där.

Det som däremot stör mig ibland är en oskärpa bakom vissa konturer. Det handlar inte bara om snabba rörelser som jag först trodde. Kanske kan det finnas någon mjukvaruuppdatering som rår bot på detta.

raveper skrev:
Ett litet tips..

Underliga tips.

För bästa upplevelse behöver man sitta NÄRMARE än vad som brukar rekommenderas.
Och jo, man ser skillnad på bilden eftersom detaljer försvinner på små TVapparater på stort avstånd. Om man inte tittar med kikare förstås.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.