2 006 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Hur stor hydrofor har jag?
När jag mäter så är den cirka 58 cm i diameter och 125cm hög.
Detta blir 330,26 liter.
Men är det så man räknar gällande hydroforer? Den ska ju bara 2/3delar fylld med vatten, är det något man har med i ekvationen?
(Jag ska ersätta min hydrofor mot en motsvarande hydropress. Jag vet att bara halva storleken behövs då men första steget är ju att veta storleken på denna)
Detta blir 330,26 liter.
Men är det så man räknar gällande hydroforer? Den ska ju bara 2/3delar fylld med vatten, är det något man har med i ekvationen?
(Jag ska ersätta min hydrofor mot en motsvarande hydropress. Jag vet att bara halva storleken behövs då men första steget är ju att veta storleken på denna)
Då är det 300-liter hydrofor du har, men du behöver inte välja nytt pga storlek på den befintliga, utgå från de förhållanden som råder nu. Men om du ska göra översättning mot hydroforen är det isf 300-liter du ska använda dvs totalvolymen.
Tömt på vatten, med öppen kran och bortplockad pump. sen fyllt upp igen.
Jag har inget glasrör så kan inte se hur mycket luft jag har dessvärre.
Ska byta vilketsom då mitt vatten inte lämpar sig för hydrofor.
Framtiden är oviss. Om vattnet blir märkbart bättre med hydropress så ska jag driva två villor och sommarjordbruk helt. Om det inte blir så bra så blir det kommunalt till villorna och hydropress åt sommarjordbruk samt utekranar på villorna.
Jag har inget glasrör så kan inte se hur mycket luft jag har dessvärre.
Ska byta vilketsom då mitt vatten inte lämpar sig för hydrofor.
Framtiden är oviss. Om vattnet blir märkbart bättre med hydropress så ska jag driva två villor och sommarjordbruk helt. Om det inte blir så bra så blir det kommunalt till villorna och hydropress åt sommarjordbruk samt utekranar på villorna.
Redigerat:
Jag har fått för mig att hydrofor är lite bättre ibland än hydropress, åtminstone när det gäller syresättning...
Men inte jag bara har gjort lite konstiga tolkningar baserat på de man läst...
Feltolkningar är vanligt i min värld...
Men inte jag bara har gjort lite konstiga tolkningar baserat på de man läst...
Feltolkningar är vanligt i min värld...
Klicka här för att svara