8 439 läst ·
18 svar
8k läst
18 svar
Hur stor chans att få bygglov för plank?
Men det hör ändå till hyfs o god ton att framsidan (utsidan) är den fina sidan. Har själv påbörjat staketbygge och det blir grannen som får se den finaste sidan av det. Å andra sidan tänker jag låta diverse blommor klättra på insidan, till fägnad för mig själv.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
det där med att söka för mindre saker, eller inte.
En bekant med kedjehus, de ville göra ett fönster i en klädkammare större, för att göra rum av klädkammaren. Alla grannhusen hade gjort så. Det var bara deras hus som var avvikande.
Vår kompis är inte svensk, han ville vara noga med att följa reglerna. Sökte bygglov. Fick avslag med motiveringen att det skulle bli för avvikande mot grannhusen om bara ett hus hade större fönster....
En bekant med kedjehus, de ville göra ett fönster i en klädkammare större, för att göra rum av klädkammaren. Alla grannhusen hade gjort så. Det var bara deras hus som var avvikande.
Vår kompis är inte svensk, han ville vara noga med att följa reglerna. Sökte bygglov. Fick avslag med motiveringen att det skulle bli för avvikande mot grannhusen om bara ett hus hade större fönster....
Klicka här för att svara
