1 181 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hur stökigt blir det?
vad är det som ska göras? är det bara väggarna som ska bort eller? om det är gips så blir det inte så farligt.. värre om det ska billas en massa och så..
har man dörren stängd in till badrummet så blir det mästa dammet kvar där inne jue..
har man dörren stängd in till badrummet så blir det mästa dammet kvar där inne jue..
Det dammar även under byggprocessen med gipsskivor som skärs/hyvlas, men framför allt när man blandar spackel, fix och fog. Skyddstäck golv och plasta för dörrar/garderober och ställ krav på byggaren att han använder dammsugare alt. luftrenare och, om möjligt, blandar bruket på balkong/i trapphus/utomhus. Om han inte har en luftrenare är det värt pengarna att låta honom hyra en.
Senast när vi renoverade hemma avgränsade jag arbetsytan med en vägg av läkt som jag spände mellan golv och tak och stiftade fast en plast i. På så sätt fick vi en helt dammfri avdelning där vi kunde röra oss fritt.
Senast när vi renoverade hemma avgränsade jag arbetsytan med en vägg av läkt som jag spände mellan golv och tak och stiftade fast en plast i. På så sätt fick vi en helt dammfri avdelning där vi kunde röra oss fritt.
Klicka här för att svara