C cpalm skrev:
Ligger något i det, men har du någon idé om varför de kan göra det?
Är det för att El och VVS uppfattas som särskilt kvalificerade tjänster och kunden därmed inte är lika priskänslig?
Är det för att branschen själva skapat/upprätthåller ett upplägg som tillåter dem köra med höga påslag?
Är det för att materialet inte är lika tillgängligt på privatmarknaden och att kunden därmed har sämre koll?
Osv. Kanske en kombination av orsaker?

När vi pratar specifikt Ahlsell och de andra "grossisterna" i segmentet menar ju många att de med sina listpriser och rabatter främjar ett system med höga och "icke öppna" påslag.
Jag har själv inblick i en snickares priser på Ahlsell och dom är naturligtvis inte lika bra som en ren vvs eller el firma såklart.
Jag anlitade en mindre vvs firma för ca 3 v sedan till mitt badrum.
Har kodlås så kan se deras tider hos mig.
Fick fakturan för jobb och mtrl, blev positivt överraskad faktiskt. Timmarna stämde på pricken(jag hade tom räknat upp dessa med 6 Tim för mtrl inköp men icke att dessa var med)
Mtrl priserna var specade, jag jämförde med snickarens priser samt det jag själv kunde köpa på nätet, här var fakturans priser på mtrl lika, ibland lite dyrare, ibland lite billigare än nätet så jag bugar med hatten av till min hantverkare
Tror frågan skiljer sig var i landet vi bor, Sundsvall här.

• Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Hur gick det?

Har krävt in underlag på bland annat materialet. Bett dom speca vad som använts, till vad, och hur pris beräknats. Har inte fått detta på över 2 mån.. så det säger väl en del..

Är fakturan betald?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.