Jag har installerat Ballofix på mina rör vid handfatet i badrummet, det blev bra och tätt efter många spänningar på framförallt den ena. Sen behövde jag förlänga pex från blandaren med ytterligare en bit pex. Denna skruvade jag för hand och drog ett kvarts varv med nyckel. Rädd att krossa gummipackningen. Därefter kopplade jag andra änden pex oxo med gummipackning mot ballofixen. Här drog jag den bara hårt för hand. Tänkte om det inte är tätt kan jag spänna sen. Men det verkar vara helt tätt. Så hur ska jag göra, bör jag spänna med nyckel oxo eller låta det va?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S sepani skrev:Jag har installerat Ballofix på mina rör vid handfatet i badrummet, det blev bra och tätt efter många spänningar på framförallt den ena. Sen behövde jag förlänga pex från blandaren med ytterligare en bit pex. Denna skruvade jag för hand och drog ett kvarts varv med nyckel. Rädd att krossa gummipackningen. Därefter kopplade jag andra änden pex oxo med gummipackning mot ballofixen. Här drog jag den bara hårt för hand. Tänkte om det inte är tätt kan jag spänna sen. Men det verkar vara helt tätt. Så hur ska jag göra, bör jag spänna med nyckel oxo eller låta det va?
Klicka här för att svara