11 312 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
hur spackla fönstersmyg av plywood?
Sätta gips utanpå blir väl problem om det är en fönstersmyg? I våra smygar kommer det inte gå att öppna fönstren (som går inåt) om man sätter gips tjockare än 10 mm.
Däremot kanske det är ett alternativ att bryta bort plywooden och byta ut den mot gips.
Eller så sätter man sån här renoveringsduk? Den är ju tunnare än gips i alla fall.
Däremot kanske det är ett alternativ att bryta bort plywooden och byta ut den mot gips.
Eller så sätter man sån här renoveringsduk? Den är ju tunnare än gips i alla fall.
det jag menade med "jävlas" var just det någon sa att det kan krackelera troligtvis handlar detta om ett runt fönster eller halvmåne typ. Än idag har det inte gjorts en vattenspädbar lackfärg som ger lika bra resultat som en oljefärg gör, tyvärr! Min åsikt! men grunda sen slipa spackla slipa tills du är nöjd sen måla som vilken smyg som helst!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Plyfa? Gips eller MDF är det enda jag har stött på innan (sett olika snickare använda).
//Patrik
//Patrik
än en gång tackar jag för många bra råd.
det blir (eller vi har redan börjat..) att grunda, slipa, spackla, slipa osv
vi kommer inte att byta ut materialet eller sätta nåt annat ovanpå som några föreslog. plywooden har suttit uppe ett tag och har redan fått såna här små små sprickor etc så jag hoppas att detta gör att man kan spackla över dem nu och att det förhoppningsvis inte kommer att synas genom den övermålade ytan sedan..
den som lever får se
varför det är plywood och inte mdf eller gips kan jag inte svara på (inte jag som valt) Verkar på era svar som det är ett ovanligt material till fönstersmygar? Kanske kan man tänka sig att plywooden blir stöttåligare än gips i alla fall.
det blir (eller vi har redan börjat..) att grunda, slipa, spackla, slipa osv
vi kommer inte att byta ut materialet eller sätta nåt annat ovanpå som några föreslog. plywooden har suttit uppe ett tag och har redan fått såna här små små sprickor etc så jag hoppas att detta gör att man kan spackla över dem nu och att det förhoppningsvis inte kommer att synas genom den övermålade ytan sedan..
den som lever får se
varför det är plywood och inte mdf eller gips kan jag inte svara på (inte jag som valt) Verkar på era svar som det är ett ovanligt material till fönstersmygar? Kanske kan man tänka sig att plywooden blir stöttåligare än gips i alla fall.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden