Hej! Svårt avgöra om tråden ska vara här eller i badrum men vi får se.

Vi har köpt en infrabastu till vårt nya badrum, den är väldigt skön att sitta i, lätt att montera, använda och mycket mer men speciellt vacker är den inte. Jag skulle vilja få lite råd och idéer på hur vi kan göra det hela lite snyggare.

Hittills har vi fått råd och tips om följande:
  • Sätta gipsskiva på sidorna och sedan använda samma kakel som vi har på väggarna.
  • Sätta foliering med mönster likt kaklet
  • Måla svarta ränderna i vitt
  • Måla vita partierna i svart
  • Sätt för draperi
  • Gör ingenting
Vi påbörjade omfattande renoveringar så fort vi flyttade in så har fått vara snabba med många beslut men nu har vi förmånen att inte behöva ha så bråttom så vi ska låta det få ta lite tid innan vi ser vad vi gör, och sannolikt börjar med enklare ingrepp som målning innan vi beslutar om större påhitt.

Ett par bilder på bastun nedan samt bilder på badrummets hörn för att förstå omgivningen.

*I bilden tagen från duschen sticker bastun ut 1dm från vägg pga. vattenledningar bakom som vi behöver ta hänsyn till. Att bastun inte kan stå helt mot vägg är en av anledningarna till varför vi vill göra något som får det hela snyggare.
 
  • Modernt badrum med fristående svart badkar, kaklade väggar och infälld belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Infrabastu i hörn av modernt badrum med vita och beige kakelväggar och glasdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Infrabastu i hörn av badrum med glasdörrar och vit förvaringsenhet bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern duschhörna med stora kakelplattor, svart duschset och infälld belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.