Hej! Reglaget till golvvärmen sitter på perfekt höjd för vår ettåring. Extra kul blir det att den lyser och att det händer saker när hon trycker på den. Vi skulle vilja ha som en lucka eller något till den så att det i alla fall blir marginellt svårare att ändra temperatur. Någon som har några tips?
(Jag vet att det i nybyggen sitter högre upp men denna satt där den satt när vi köpte huset).
Tack på förhand!
(Jag vet att det i nybyggen sitter högre upp men denna satt där den satt när vi köpte huset).
Tack på förhand!
Bilder?
Är det vattenburen golvvärmen eller elgolvvärme?
Edit: bild han komma, ser ut att vara elgolvvärme.
Följande gäller vattenburen golvvärme:
(Måste ställdonen ens sitta på på fördelaren?
Rumstermostaterna bör bara påverka ställdonen så att flödet strypa när rummet får extra värmetillförsel via tex solinstrålning.
Men eftersom golvvärme är ett trögt system så är det inte så lämpligt att styra golvvärmen med rumstermostat.)
Edit: bild han komma, ser ut att vara elgolvvärme.
Följande gäller vattenburen golvvärme:
(Måste ställdonen ens sitta på på fördelaren?
Rumstermostaterna bör bara påverka ställdonen så att flödet strypa när rummet får extra värmetillförsel via tex solinstrålning.
Men eftersom golvvärme är ett trögt system så är det inte så lämpligt att styra golvvärmen med rumstermostat.)
Småttingar växer fortare än man tror! "Lär" barnet att inte röra - på ett snällt sätt. Kolla reglaget regelbundet där barnet har varit. Intresset försvinner nog snart.
Fem barnbarn - från födseln - har under åren besökt mig på helgerna och jag har både trappa, betonggolv, elreglage på "lämplig" höjd, mediasladdar och het pelletskamin. Inga olyckor har skett och jag är heller inte någon hönsmormor ...
Fem barnbarn - från födseln - har under åren besökt mig på helgerna och jag har både trappa, betonggolv, elreglage på "lämplig" höjd, mediasladdar och het pelletskamin. Inga olyckor har skett och jag är heller inte någon hönsmormor ...
Ser ut som en lite nyare termostat, borde finnas barnlås i inställningarna.
Bästa svaret
Ser jag rätt är det denna termostat https://img.bygghemma.se/pfiles/Manual__54f99864-02a9-4b78-95d7-10c36627dfc0.pdf
I inställningsmenyn finns knapplås.
I inställningsmenyn finns knapplås.
Klicka här för att svara