Har hållt på en renovering av ett rum väldigt länge och det kommer ju tankar på hur man vill ha det allt eftersom man gör.
Efter det kommit upp två dosor väggen så kom en ny tanke, att ha en ledstripe längst väggen.
Den dosan som sitter högre upp var tänkt för ett uttag för en hylla så därför en konstig placering.
På väggen kommer panel så att fräsa och skära i spånet är inga problem men just vad som blir enklast är vad jag ute efter.

I köket så är det två hyllor med stripe i varje men där transformatorn under bänken. För de i taget behöver den nya transformatorn +dimmer också gömmas. Jag fattar det som att Plejd har två varianter som allt i ett som även passar 24v led så det kanske passar i en dosa och där har ju elektrikern lagt de andra.
Men om jag vill ha Zigbee eller zwave vet jag inte om allt får plats i en dosa.

Elektrikern kommer tillbaka efter panelen är satt men vill inte "bygga in något" och inte orka ta tillbaka honom. Han är ingen skicka bild och konsultera person...

Fråga
Hur skulle ni löst att lägga en traf+dimmer samt kabel upp till led?
När gäller dragningen av den kabeln för 24v får jag väl göra det själv tänker jag?

• Blommigt tapetserat rum under renovering; synlig dosa i väggen och en borrmaskin på en arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.