Hejsan!
Kommer införskaffa mig en ny firmabil. Tänkte mig då ett sådant volymskåp.
Verktygsinredning skall monteras.
Kolfiber väggarna ( Plast eller va det nu är för material ) är 3cm tjocka.
Någon med erfarenhet om dessa väggar i skåpet? går det att skruva i?
Ska försöka fästa så mycket som möjligt i golvet. Men kan va skönt med stöd i vägg
Mvh Anders
Kommer införskaffa mig en ny firmabil. Tänkte mig då ett sådant volymskåp.
Verktygsinredning skall monteras.
Kolfiber väggarna ( Plast eller va det nu är för material ) är 3cm tjocka.
Någon med erfarenhet om dessa väggar i skåpet? går det att skruva i?
Ska försöka fästa så mycket som möjligt i golvet. Men kan va skönt med stöd i vägg
Mvh Anders
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Glasfiber. Jag hade limmat och popnitat
Jag hade kollat hur proffsen gör och kopierat. Det är inte jättevanligt med tung verkstadsinredning i sandwichskåp men jag vet att Komatsu kör såna som servicebilar bla. Ska du köpa en ny servicebil är det väl bara leka spekulant hos en byggare och be att få kika på deras lösningar? Numera är det ofta datorberäknad infästning som ska klara krockvåld utan att allt far framåt i bilen osv.
Om du bara visste vad jag googlat utan resultat. Skicka gärna någon bild för inspiration.RoTe skrev:
Jag hade kollat hur proffsen gör och kopierat. Det är inte jättevanligt med tung verkstadsinredning i sandwichskåp men jag vet att Komatsu kör såna som servicebilar bla. Ska du köpa en ny servicebil är det väl bara leka spekulant hos en byggare och be att få kika på deras lösningar? Numera är det ofta datorberäknad infästning som ska klara krockvåld utan att allt far framåt i bilen osv.
Invändigt har jag aldrig sett dom, men dom rullar då flera stycken med bas i Tierp åt Komatsu så nog finns dom. Men visst Komatsu kanske inrett dom själva. Har du verkligen ringt runt till dom stora påbyggarna och tillverkarna av inredningssystem?A and.claesson skrev:
På Google street view kan du se en av Komatsus tungreggade bilar, så nog har dom en del vikt i dom skåpen alltid:
https://www.google.se/maps/@60.3489...=EgoyMDI1MDMyNS4xIKXMDSoJLDEwMjExNjM5SAFQAw==
Ring till Groth Kaross och fråga vetja. De har byggt flera lastbilsskåp åt oss på jobbet. Tror inte de är omöjliga med att svara på en sån fråga.
Annars brukar det ju alltid sitta såna här skenor för lastsäkring i sidorna på större lastbilar med samma typ av skåp (fast större) - kolla hur de sitter fast?
Annars brukar det ju alltid sitta såna här skenor för lastsäkring i sidorna på större lastbilar med samma typ av skåp (fast större) - kolla hur de sitter fast?
Många bygger väl helt enkelt inredningen i "moduler" som skjuts på plats för att sedan expanderas åt sidorna så att de sitter som de ska?
Klicka här för att svara