871 läst ·
6 svar
871 läst
6 svar
Hur skriver vi, ska flytta ihop.
Hej!
Min Fästmö ska flytta in i mitt hus.
Hur är det vanlgast att man går tillväga?
Det är värt ca 8 milj.
Lån på 4.
Tanken är att vi ska äga 50 % var.
Hon har ett barn, jag 3. Den som överlever den andre ska få bo kvar så länge den vill, men när huset säljes så ska de totalt 4 barnen få 25% var.
Men hur skriver vi papren? Ska hon ge mig 2 milj och vi delar på lånet, eller,?
Min Fästmö ska flytta in i mitt hus.
Hur är det vanlgast att man går tillväga?
Det är värt ca 8 milj.
Lån på 4.
Tanken är att vi ska äga 50 % var.
Hon har ett barn, jag 3. Den som överlever den andre ska få bo kvar så länge den vill, men när huset säljes så ska de totalt 4 barnen få 25% var.
Men hur skriver vi papren? Ska hon ge mig 2 milj och vi delar på lånet, eller,?
Hej,E El Capitan 006 skrev:Hej!
Min Fästmö ska flytta in i mitt hus.
Hur är det vanlgast att man går tillväga?
Det är värt ca 8 milj.
Lån på 4.
Tanken är att vi ska äga 50 % var.
Hon har ett barn, jag 3. Den som överlever den andre ska få bo kvar så länge den vill, men när huset säljes så ska de totalt 4 barnen få 25% var.
Men hur skriver vi papren? Ska hon ge mig 2 milj och vi delar på lånet, eller,?
Denna fråga handlar om familjerätt och det är tyvärr inte mitt område. Konsultera gärna en familjerättare så vägleder de dig rätt.
Kommer hon att köpa in sig eller får en halva i gåva, viss stor skillnad. Sen ska ni eftersom det är särkullbarn, ( hur gamla är dom ) . skriva ett inbördes testamente som reglerar en del.E El Capitan 006 skrev:
Banken är inget bra allternativ kanske, det finns dom som är bättre på att skriva, samt att på nätet finns
massor av gratis tips hur det ska skrivas.
Ett testamenta ska bevittnas av 2 st utomstående, men inte innehållet, bara vara med när ni undetecknar
det, som vittnen på att det är ni som skriver under.
Vi har anlitat jurist genom Swedbank tidigare för liknande uppdrag. Bra och prisvärt. Man kan hitta massa matnyttigt på nätet om detta men när det väl kommer till kritan skulle jag leja ut detta till en jurist.
Klicka här för att svara
