Har polerat 10 mm klinkers och en bra skärare (Sigma) . Jag får sällan helt rena skärsnitt, alltid är det någon bit som inte delar sig i snittet. Vid väggen löser jag det med golvlist men vid trösklarna hade jag gärna bara tagit lite mjukfog...det går inte att få till. Har någon nåt tips för att lyckas bättre med kakelskäraren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom gånger jag jag använt skärare har jag upplevt ett bättre resultat när jag ritsat brottanvisning precis "över krönet" på ändarna av plattorna. Då har det inte flisat sig för mig.
Vid själva knäckningen upplever jag det som bäst när man med rätt kraft, dock koncentrerat kraft knäcker plattan. Och inte försiktigt lägger på mer och mer kraft tills den till slut kncäks. Det rätta knycket helt enkelt.
Vid själva knäckningen upplever jag det som bäst när man med rätt kraft, dock koncentrerat kraft knäcker plattan. Och inte försiktigt lägger på mer och mer kraft tills den till slut kncäks. Det rätta knycket helt enkelt.
Det är lite knöligt att få till ritsen över kanten men försöker verkligen så gott det går...fan. Det var inte billigaste klinkersen heller. Gillar unta att behöva dölja med massa smålist överallt....suck. Känner mig kass på detta alltså..:
Klicka här för att svara