Mats-S Mats-S skrev:
Det viktiga nu är att ta ställning mot dom starka antidemokratiska krafterna som gör sig allt starkare.
Ja, menar du dem som angriper folkvalda utanför Riksdagen?

Jag tycker det är tydligt hur mannen till vänster vinkar till massorna medan mannen till höger vinkar från hjärtat och sträcker sig mot stjärnorna med ett helt annat ansiktsuttryck, men vad tänkte han just där och då?

Tesla, Robotar, Ai, batterier, Starlink, SpaceX.
Hur mycket makt ska en tech miljardär ha över folk och stater?

https://ash.harvard.edu/articles/ef...-takeover-could-end-government-as-we-know-it/

Ska amerikanska staten, IRS kanske, ta över SpaceX om Elon inte vill skjuta upp förnödenheter till ISS längre?

Är Starlink dödsdömt nu när stater vet att man inte kan lita på Elon och hans företag. Starlink och amerikanska staten finansierar SpaceX. Tja, snart kanske allt faller samman.

Kanske ICE tar hand om Elon. Är han illegal invandrare som borde skickas hem till Sydafrika?

Steve Bannon som arkitekt bakom hela spektaklet med att skrota amerikanska statsapparaten är inte Elons vän och tror Elon är i USA illegalt.

"“They should initiate a formal investigation of his immigration status, because I am of the strong belief that he is an illegal alien, and he should be deported from the country immediately,” Mr. Bannon, the former top aide to President Trump who is now an influential ally and informal adviser, said in an interview."
https://www.nytimes.com/2025/06/05/us/steve-bannon-trump-elon-musk.html

Så handen, blicken, yes, mer kontrakt till mina företag,
Yes snart kan jag åka hem, till Mars.
😇😳🤔

T tmjreviews skrev:
Att folk blir upprörda över att vår regering fegar ur som vanligt, är väl inte så konstigt. Vi har ju, som du vet, en god tradition i att böja oss efter vinden.

D
T tmjreviews skrev:
Vår nuvarande regering har ju allt mer kommit att jämställa -säga emot, med att angripa, de försöker nu etablera nästa nivå som är -inte hålla med, också detta blir då angrepp på demokratin, enligt deras definition.

Med vår snabbt krympande friheter så ger det dem rätten att då avbryta demonstrationer och att frihetsberöva demonstranter, som ju genom sin kritik angriper demokratin.

"Krig är fred, frihet är slaveri, okunskap är styrka"

D djac skrev:
Vår nuvarande regering har ju allt mer kommit att jämställa -säga emot, med att angripa, de försöker nu etablera nästa nivå som är -inte hålla med, också detta blir då angrepp på demokratin, enligt deras definition.

Med vår snabbt krympande friheter så ger det dem rätten att då avbryta demonstrationer och att frihetsberöva demonstranter, som ju genom sin kritik angriper demokratin.

"Krig är fred, frihet är slaveri, okunskap är styrka"
Vad menas med “våra”? Som jag ser det är det utländska krafter som sprider deras konflikter till Sverige och förstör ordningen som har etablerats i Sverige genom historien.

Ser inte direkt några ukrainare som stör ordningen på svenska gator. De har fullt upp med att försvara sitt land. Andra viftar aggressivt med sina flaggor, ockuperar mark, hotar SVT, folkvalda, finansierar terror och är allmänt främmande i svenska miljöer.

• Haha
Intet
  • Laddar…
D
T tmjreviews skrev:
Vad menas med “våra”? Som jag ser det är det utländska krafter som sprider deras konflikter till Sverige och förstör ordningen som har etablerats i Sverige genom historien.

Ser inte direkt några ukrainare som stör ordningen på svenska gator. De har fullt upp med att försvara sitt land. Andra viftar aggressivt med sina flaggor, ockuperar mark, hotar SVT, folkvalda, finansierar terror och är allmänt främmande i svenska miljöer.
Jag använde inte ordet?

T tmjreviews skrev:
Vilka utländska krafter. Det finns massor av svenska företag som inte har kollektivavtal. Är de kontrollerade av utländska krafter (kul med nya modeuttryck) hela bunten?
T tmjreviews skrev:
Ser inte direkt några ukrainare som stör ordningen på svenska gator. De har fullt upp med att försvara sitt land.
De Ukrainare du ser här har ju fullt upp med att fly från Ukraina för att slippa försvara sitt land. Varför skulle de annars vara här. Kämpa på distans?

T tmjreviews skrev:
Andra viftar aggressivt med sina flaggor, ockuperar mark, hotar SVT, folkvalda, finansierar terror och är allmänt främmande i svenska miljöer.
Att fredligt kampa för att protestera mot Israels utrotning av underlägsna raser för att de själva skall få än mer lebensraum än de redan har stulit, tycker jag är ärofyllt. Att "vifta aggresivt" 😂 ingår faktiskt i rätten att få uttrycka sig. Det kallas för demokrati.
Genom att Sverige exporterar krigsmateriel till en ockupationsmakt hjälper vi Guds barn att utplåna andra gudars barn. Det klart det gör folk förbannade. Hade jag haft en flagga skulle jag viftar som en galning ifall det hade hjälpt, för jag ogillar när vuxna karlar med kängor dödar barn.

Intet Intet skrev:
Vilka utländska krafter. Det finns massor av svenska företag som inte har kollektivavtal. Är de kontrollerade av utländska krafter (kul med nya modeuttryck) hela bunten?

De Ukrainare du ser här har ju fullt upp med att fly från Ukraina för att slippa försvara sitt land. Varför skulle de annars vara här. Kämpa på distans?

Att fredligt kampa för att protestera mot Israels utrotning av underlägsna raser för att de själva skall få än mer lebensraum än de redan har stulit, tycker jag är ärofyllt. Att "vifta aggresivt" 😂 ingår faktiskt i rätten att få uttrycka sig. Det kallas för demokrati.
Genom att Sverige exporterar krigsmateriel till en ockupationsmakt hjälper vi Guds barn att utplåna andra gudars barn. Det klart det gör folk förbannade. Hade jag haft en flagga skulle jag viftar som en galning ifall det hade hjälpt, för jag ogillar när vuxna karlar med kängor dödar barn.
Deras konflikt skall inte störa ordningen i Sverige. Ingen tvingar någon att komma hit. Och är man i Sverige så skall man respektera det gemensamma utrymmet.

Ukrainare är europeer och kan passa in i alla miljöer.

Israel är fortfarande den enda demokratin i Mellanöstern, där kvinnor är fria.

Idag kan en judisk person inte visa sin religion öppet i Sverige. Detta är djupt tragiskt. Istället förstörs gatubilden av personer som stödjer terrorklassade organisationer som Hamas, finansierade av Iran. Det kan inte vara lätt för Israel att ha dessa grannar, precis som i Sverige där samma människor skapar kaos.

Därför är Elon Musk en förebild som ser hur Europa destabiliseras. Tyvärr är många blinda att se detta, utan lever i en fantasivärld. Har inget med nazism att göra. Så länge man skapar värde och är en god medborgare spelar det ingen roll vilken hudfärg man har. Men om målet är att skapa religiösa envälden, som skapar instabilitet och oro, då måste det förhindras för framtida generationers skull.

Jag kör med stolthet min Tesla, och det är lika roligt varje gång man åker ifrån en respektsnubbe i sin gamla BMW med något band hängandes i backspegeln.

Har själv kollegor från Indien och Pakistan, muslimer, och andra, och de är mycket fina människor. Däremot verkar vissa andra ha stora problem som just Israel måste ta hand om i närområdet. Jag vet ej varför det är så, men stora delar av världen upplever samma problem med vissa grupper.

Hoppas de hittar hem igen så att de blir lyckligare, eftersom Sverige inte verkar vara rätt land just för dem.

D
T tmjreviews skrev:
Deras konflikt skall inte störa ordningen i Sverige. Ingen tvingar någon att komma hit. Och är man i Sverige så skall man respektera det gemensamma utrymmet.

Israel är fortfarande den enda demokratin i Mellanöstern, där kvinnor är fria.

Idag kan en judisk person inte visa sin religion öppet i Sverige. Detta är djupt tragiskt. Istället förstörs gatubilden av personer som stödjer terrorklassade organisationer som Hamas, finansierade av Iran. Det kan inte vara lätt för Israel att ha dessa grannar, precis som i Sverige där samma människor skapar kaos.

Därför är Elon Musk en förebild som ser hur Europa destabiliseras. Tyvärr är många blinda att se detta, utan lever i en fantasivärld. Har inget med nazism att göra. Så länge man skapar värde och är en god medborgare spelar det ingen roll vilken hudfärg man har. Men om målet är att skapa religiösa envälden, som skapar instabilitet och oro, då måste det förhindras för framtida generationers skull.

Jag kör med stolthet min Tesla, och det är lika roligt varje gång man åker ifrån en respektsnubbe i sin gamla BMW med något band hängandes i backspegeln.

Har själv kollegor från Indien och Pakistan, muslimer, och andra, och de är mycket fina människor. Däremot verkar vissa andra ha stora problem som just Israel måste ta hand om i närområdet. Jag vet ej varför det är så, men stora delar av världen upplever samma problem med vissa grupper.

Hoppas de hittar hem igen så att de blir lyckligare, eftersom Sverige inte verkar vara rätt land just för dem.
Om du menar allvar så är det en väldigt konstig syn, att människor skulle tappa intresse för allt som de inte ser tror jag inte kommer hända. Jag tror nog att vi får vända på resonemanget i sådana fall och säga att Sverige, eller något annat land för den delen, inte är rätt land för dig, vart du än tar dig så kommer du att drabbas av att människor har ett omvärldsintresse.

T tmjreviews skrev:
Så, när "Musk" läste på innan etableringen i Sverige, läste han "kollektivavtal är en frivillig överenskommelse". -Bra, tänkte han då.
Var det korkat att han trodde att i Sverige betyder frivilligt, frivilligt?
Är det så du menar?
T tmjreviews skrev:
Jag har varken hört bu eller bä om ukrainska flyktingar. Jag bara kommenterade det bisarra i ditt påstående att de flytt till Sverige samtidigt som de hade fullt upp med att försvara Ukraina. 🙃
T tmjreviews skrev:
Israel är fortfarande den enda demokratin i Mellanöstern, där kvinnor är fria
En demokrati styrd av religiösa fanatiker med kärnvapen, samt en växande skara krullhåriga gossar som inte gillar "fria" kvinnor.
Låter inte det liiiite oroande, tycker du?🤢
T tmjreviews skrev:
Idag kan en judisk person inte visa sin religion öppet i Sverige. Detta är djupt tragiskt.
ja, här är vi helt överens! Tyvärr kan folk inte alltid se skillnad på judar i allmänhet och religösa ockupanter med storhetsvansinne som mördar sina grannar. Det är verkligen djupt tragiskt.
Tyvärr är det ingen nyhet med sådana fördommar. De finns överallt. Hela tiden.
Oskyldiga får klä skott för andras kriminalitet.
T tmjreviews skrev:
Istället förstörs gatubilden av personer som stödjer terrorklassade organisationer som Hamas,
Det blev ju ett litet aber när Palestinierna röstade fel. Istället för att rösta på det av oss godkända partiet, röstade de på det som de själva ville ha. Ett djävla oskick, helt enkelt!
För tyskarna var Norska hjemmefronten terrorister. Likaså den Franska motståndsrörelsen.
T tmjreviews skrev:
finansierade av Iran. Det kan inte vara lätt för Israel att ha dessa grannar, precis som i Sverige där samma människor skapar kaos.
Nä, verkligen inte. Hustrumisshandlare blir alltid lika förvånade när den sönderslagna till slut i ren desperation sticker saxen i sin plågade.
T tmjreviews skrev:
Äntligen tillbaka till ämnet. Hoppas jag. För här förstår hag inte mycket. "Förebild, fantasivärld". Hajar noll.
T tmjreviews skrev:
Haha. Jag gör detsamma med min Jagga. Lika roligt varje gång BMV-grabbarna kör upp bredvid min gubbil.
T tmjreviews skrev:
Har själv kollegor från Indien och Pakistan, muslimer, och andra, och de är mycket fina människor. Däremot verkar vissa andra ha stora problem som just Israel måste ta hand om i närområdet.
Israel lider av samma problem som de allra flesta ockupanter. Usa i Vietnam, USA i Afghanistan, Ryssland i Ukraina, Marocko i VästSahara, Kina i Tibet. Etc. De ockuperade förstår beklagligt nog inte hur lyckigt lottade de borde vara.
T tmjreviews skrev:
Jag vet ej varför det är så, men stora delar av världen upplever samma problem med vissa grupper.
Mycket märkligt att du inte förstår att människor överlag inte gillar tyranni.
Sad. Very sad.
T tmjreviews skrev:
Geografikunskaperna är nog inte problemet. Vad kan det då vara tror du.

Jag försökte få till en Teslaknorr som avslut till dessa helt omotiverade utsvävningar i förtryck, men gick helt bet.

Intet Intet skrev:
Så, när "Musk" läste på innan etableringen i Sverige, läste han "kollektivavtal är en frivillig överenskommelse". -Bra, tänkte han då.
Var det korkat att han trodde att i Sverige betyder frivilligt, frivilligt?
Är det så du menar?

Jag har varken hört bu eller bä om ukrainska flyktingar. Jag bara kommenterade det bisarra i ditt påstående att de flytt till Sverige samtidigt som de hade fullt upp med att försvara Ukraina. 🙃

En demokrati styrd av religiösa fanatiker med kärnvapen, samt en växande skara krullhåriga gossar som inte gillar "fria" kvinnor.
Låter inte det liiiite oroande, tycker du?🤢

ja, här är vi helt överens! Tyvärr kan folk inte alltid se skillnad på judar i allmänhet och religösa ockupanter med storhetsvansinne som mördar sina grannar. Det är verkligen djupt tragiskt.
Tyvärr är det ingen nyhet med sådana fördommar. De finns överallt. Hela tiden.
Oskyldiga får klä skott för andras kriminalitet.

Det blev ju ett litet aber när Palestinierna röstade fel. Istället för att rösta på det av oss godkända partiet, röstade de på det som de själva ville ha. Ett djävla oskick, helt enkelt!
För tyskarna var Norska hjemmefronten terrorister. Likaså den Franska motståndsrörelsen.

Nä, verkligen inte. Hustrumisshandlare blir alltid lika förvånade när den sönderslagna till slut i ren desperation sticker saxen i sin plågade.

Äntligen tillbaka till ämnet. Hoppas jag. För här förstår hag inte mycket. "Förebild, fantasivärld". Hajar noll.

Haha. Jag gör detsamma med min Jagga. Lika roligt varje gång BMV-grabbarna kör upp bredvid min gubbil.

Israel lider av samma problem som de allra flesta ockupanter. Usa i Vietnam, USA i Afghanistan, Ryssland i Ukraina, Marocko i VästSahara, Kina i Tibet. Etc. De ockuperade förstår beklagligt nog inte hur lyckigt lottade de borde vara.

Mycket märkligt att du inte förstår att människor överlag inte gillar tyranni.
Sad. Very sad.

Geografikunskaperna är nog inte problemet. Vad kan det då vara tror du.

Jag försökte få till en Teslaknorr som avslut till dessa helt omotiverade utsvävningar i förtryck, men gick helt bet.
Ja, det var någon som förknippade Tesla med nazism. Därav politik.

T tmjreviews skrev:
Ja, det var någon som förknippade Tesla med nazism. Därav politik.
Det svaret gjorde i alla fall inte mig så mycket klokare.

Intet Intet skrev:
Det svaret gjorde i alla fall inte mig så mycket klokare.
Du anmärkte på inblandningen av politik.

T tmjreviews skrev:
Du anmärkte på inblandningen av politik.
Nä. Jag anmärkte på att Musk borde förstått att frivilligt i Sverige betyder tvång. Om Det är så du resonerar.

Intet Intet skrev:
Nä. Jag anmärkte på att Musk borde förstått att frivilligt i Sverige betyder tvång. Om Det är så du resonerar.
Där har du nog rätt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.