1 134 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Hur skall blandarna sitta?
HJÄLP!!!
Imorgon kommer de för att mäta upp köksbänken. Hur skall köksblandarna sitta i förhållande till diskhoarna? Vi skall ha båda alternativen nedan.
1 - en diskho på 180 mm och en på 700mm bredvid varandra. Här skall en grohe blue och en tvålpump sitta
2 - en diskho på 340mm. Här skall en grohe red och en tvålpump sitta.
Tacksam för snabb hjälp!!!!
Imorgon kommer de för att mäta upp köksbänken. Hur skall köksblandarna sitta i förhållande till diskhoarna? Vi skall ha båda alternativen nedan.
1 - en diskho på 180 mm och en på 700mm bredvid varandra. Här skall en grohe blue och en tvålpump sitta
2 - en diskho på 340mm. Här skall en grohe red och en tvålpump sitta.
Tacksam för snabb hjälp!!!!
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack för input!! Nu följdfrågorKnockOnWood skrev:
Hur långt skulle du ha mellan de dubbla hoarna? Hur långt bakom hoarna bör de sitta?
Vid enkelhon, var skal tvålpumpen sitta?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 140 inlägg
När man gör hål i en skiva (trä, sten, rostfritt?) så kan man inte göra hål för tätt för då håller inte materialet i skivan ihop.
Dubbelhoarna vill man ha nära varandra men förstås inte så tätt att skivan går sönder. Likaså måste blandarna sitta så att de vare sig kommer för nära hoarna eller för nära väggen.
När det gäller blandare och tvålpump vid enkelhon skulle jag nog sätta en i vardera hörnet så att det blir symmetriskt.
Dubbelhoarna vill man ha nära varandra men förstås inte så tätt att skivan går sönder. Likaså måste blandarna sitta så att de vare sig kommer för nära hoarna eller för nära väggen.
När det gäller blandare och tvålpump vid enkelhon skulle jag nog sätta en i vardera hörnet så att det blir symmetriskt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara
