HJÄLP!!!

Imorgon kommer de för att mäta upp köksbänken. Hur skall köksblandarna sitta i förhållande till diskhoarna? Vi skall ha båda alternativen nedan.

1 - en diskho på 180 mm och en på 700mm bredvid varandra. Här skall en grohe blue och en tvålpump sitta

2 - en diskho på 340mm. Här skall en grohe red och en tvålpump sitta.

Tacksam för snabb hjälp!!!!
 
Redigerat:
Ingen?
 
G gafia skrev:
Ingen?
Jag gör ett försök:
Vid de dubbla hoarna bör du sätta blandaren mitt emellan, fast naturligtvis bakom.
Tvålpumpen lämpligen vid sidan av blandaren, över den stora lådan.
Vid enkelhon skulle jag sätta blandaren vid det ena bakre hörnet.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag gör ett försök:
Vid de dubbla hoarna bör du sätta blandaren mitt emellan, fast naturligtvis bakom.
Tvålpumpen lämpligen vid sidan av blandaren, över den stora lådan.
Vid enkelhon skulle jag sätta blandaren vid det ena bakre hörnet.
Tack för input!! Nu följdfrågor
Hur långt skulle du ha mellan de dubbla hoarna? Hur långt bakom hoarna bör de sitta?
Vid enkelhon, var skal tvålpumpen sitta?
 
BirgitS
När man gör hål i en skiva (trä, sten, rostfritt?) så kan man inte göra hål för tätt för då håller inte materialet i skivan ihop.

Dubbelhoarna vill man ha nära varandra men förstås inte så tätt att skivan går sönder. Likaså måste blandarna sitta så att de vare sig kommer för nära hoarna eller för nära väggen.

När det gäller blandare och tvålpump vid enkelhon skulle jag nog sätta en i vardera hörnet så att det blir symmetriskt.
 
G gafia skrev:
Tack för input!! Nu följdfrågor
Det överlåter jag till experterna.
Har själv bara rf plåt i disk- och tvättbänkar.
Och en flaska YES som står bredvid blandarna :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.