7 035 läst ·
13 svar
7k läst
13 svar
hur skala mycket ekk???
Jag skalade 8 meter ekk i går, det var fruktansvärt jobbigt och i dag har jag blåsor på båda händerna...
och det tog säkert 30 minuter...
jag vet att elektrikern som varit hemma gjort samma sak. men för han har det gått blixtfort. jag tänkte bara kolla hur ni som kan detta gör?? jag fick göra som så att jag "skar" av den vita gummin c:a 30 cm upp på kabeln, sedan drog jag av det och sedan gick det lätt att ta av den bruna gummibiten som satt runt ledarna. detta upprepades en massa gånger och ju längre upp jag kom på kabeln desto längre och krångligare blev det att dra av det vita.
så gjorde jag... hur gör ni som kan???
jag vet att elektrikern som varit hemma gjort samma sak. men för han har det gått blixtfort. jag tänkte bara kolla hur ni som kan detta gör?? jag fick göra som så att jag "skar" av den vita gummin c:a 30 cm upp på kabeln, sedan drog jag av det och sedan gick det lätt att ta av den bruna gummibiten som satt runt ledarna. detta upprepades en massa gånger och ju längre upp jag kom på kabeln desto längre och krångligare blev det att dra av det vita.
så gjorde jag... hur gör ni som kan???
hur fungerar den??
fasen vad enkelt. en sån får jag helt enkelt införskaffa... tack...
min central sitter så att jag behöver gå med utanpåliggande kabel c:a 50cm innan vp-röret som går upp till övervåningen börjar. och det blir så trångt i röret om man inte skalar den.
exempel
E 07 680 91
dra fk, trä på denna.
mycket enklare.
E 07 680 91
dra fk, trä på denna.
mycket enklare.
Klicka här för att svara