Garaget är 10 meter långt och svaaaaagt lutande.
Vi har tagit upp översta brädan nu för att dra kabel.
Tanken är att sätta 4st nedåtlampor strax under den vita fjällpanelen.
Ska vi sätta lamporna på samma höjd i förhållande till varandra eller ska lamporna följa taklutningen?
Vi har tagit upp översta brädan nu för att dra kabel.
Tanken är att sätta 4st nedåtlampor strax under den vita fjällpanelen.
Ska vi sätta lamporna på samma höjd i förhållande till varandra eller ska lamporna följa taklutningen?
Redigerat:
Jag tycker att ni ska sätta dom på samma avstånd från den vita fjällpanelen. Personligen tycker jag att det ser bättre ut på håll än att sätta dom I våg så att vid ena sidan så sitter armaturen precis nedanför det vita och på andra sidan så är det kanske en halvmeter emellan.
Det kommer att se konstigt ut om man följer taket. Titta på ljusbilden på huset, och tänk er hur det blir med fyra sådana i lite olika höjd.
Absolut ska de vara i våg, tror det blir snyggt om ni sätter den första en meter in, sedan två meter emellan dem och den sista en meter från kanten igen.
Absolut ska de vara i våg, tror det blir snyggt om ni sätter den första en meter in, sedan två meter emellan dem och den sista en meter från kanten igen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
OT
Vad är idén med att försöka lysa upp en mörk (svart?) vägg med svaga LED-lampor?
Sätt dit en eller ett par rejäla gårdslampor, som lyser upp grusplanen framför garaget och entrén i stället
http://www.clasohlson.com/se/Utomhusbelysning-Alfred/36-1425
Vad är idén med att försöka lysa upp en mörk (svart?) vägg med svaga LED-lampor?
Sätt dit en eller ett par rejäla gårdslampor, som lyser upp grusplanen framför garaget och entrén i stället
http://www.clasohlson.com/se/Utomhusbelysning-Alfred/36-1425
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Helt klart samma avstånd från det vita!
Då får du samma ljusbild mot det vita och svarta på varje lampa.
Sätter du dom i våg och det skiljer kanske 40cm från den ena till den andra så kommer ljusbilderna se olika ut, det kommer garanterat störa mer än att dom inte är i våg. Det är dessutom så liten lutning!
Om man skulle sätta dom i våg, då hade du behövt sätta lamporna typ i mitten på höjden så att ljusbilden blir bra på alla.
Då får du samma ljusbild mot det vita och svarta på varje lampa.
Sätter du dom i våg och det skiljer kanske 40cm från den ena till den andra så kommer ljusbilderna se olika ut, det kommer garanterat störa mer än att dom inte är i våg. Det är dessutom så liten lutning!
Om man skulle sätta dom i våg, då hade du behövt sätta lamporna typ i mitten på höjden så att ljusbilden blir bra på alla.
I vanliga fall är ju huset i våg så då blir det en ickefråga. När du ser huset på avstånd i mörker kommer det se väldigt konstigt ut om inte alla armaturer är i våg, det är därför jag tror mer på den idén.
När jag gör elen i Attefallshus sätter jag alltid armaturerna på samma höjd trots att taket lutar. Det är iof ingen rättvis jämförelse eftersom Attefallarnas tak sluttar väldigt mycket jämfört med TS. Så jag förstår din fråga, den är inte helt enkel att svara på.
När jag gör elen i Attefallshus sätter jag alltid armaturerna på samma höjd trots att taket lutar. Det är iof ingen rättvis jämförelse eftersom Attefallarnas tak sluttar väldigt mycket jämfört med TS. Så jag förstår din fråga, den är inte helt enkel att svara på.
Klicka här för att svara


