Ved? skrev:
Om du sätter microliten kant i kant på väggarna så kan du gå runt hörnet ca: 3cm och sätt nästa våd omlott till hörnet,och skär sedan igenom båda våderna 1,5-2cm ifrån hörnet när båda är nylimmade.Men varför microlit om du har gips under?
OT: Det undrar jag med, satte också väv bakom, men det är ju rollern som gör strukturen.

pbengtsson skrev:
OT: Det undrar jag med, satte också väv bakom, men det är ju rollern som gör strukturen.
Microliten är slät och sätts förmodlingen som en armering i detta fallet.

davidd skrev:
Anledningen till att jag egentligen ställt frågan är att vi har haft en snickare som drog ner en gipsvägg. Sen har målaren spacklat ett nytt ytterhörn och sen har han även satt microlit över väggen. I det nya hörnet så är microliten skuren mitt i vinkeln och målad över, utan hörnplåt. Det känns som microliten sticker ut 1 mm från varje håll i hörnet, så det är lätt att fastna med kläder.
Vad bör man säga till hantverkaren på måndag? Kan man be honom bara slipa till hörnet, eller måste han lägga ny microlit omlott i hörnet?
Är målaren färdig???

Annars kan du vänta tills han är färdig, är det inte bra då så kan du påtala det...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.