Hej, min första tråd här på byggahus, tänkte ge mig på att bygga ett liknande bord, vet dock inte hur jag ska gå tillväga för att bygga ”benet”. Någon som att byggt något liknande och har tips?

• Runt träbord med en pelarbas i paneldesign, fotat mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N niconixo skrev:
Hej, min första tråd här på byggahus, tänkte ge mig på att bygga ett liknande bord, vet dock inte hur jag ska gå tillväga för att bygga ”benet”. Någon som att byggt något liknande och har tips?
Orange avloppsrör i PVC, liggande på vit bakgrund, sett i perspektiv som visar hela rörets längd och öppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du behöver en rejäl ballast i botten av benet, speciellt om di inte vill ha en fot eller kan skruva fast det i golvet.
Sen hjälper det väldigt mycket att veta vad du har för verktyg och maskiner för att föreslå metoder.

En möjlighet är att limma ihop ett rör av kilformade parallellogram som sedan svarvas, fräses eller hyvlas till tillräcklig rundhet. En annan att köpa ett tjockväggigt rör i papp (osäker på om gjutrör har tillräckligt tjocka väggar) av lämplig dimension och sedan antingen använda som form för att limma upp ett plywoodrör eller använda direkt att fästa ribborna på.

Det finns mdf som är skårad dvs avsedd att böja och om den går att böja i din tänkta radie så kan du limma den på ett rör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.