Hej
Har ett litet hus i lekstugestorlek innehållande dassbänk (separett), handfat, vvb och dusch.
Det finns en högt placerad frånluftsventil i duschen samt 3st ventiler i ankelhöjd varav två är till utrymmet under bänken där hinken står. En av dessa sitter i luckan för hinken och den har jag kompletterat med en solcellsfläkt (frånluft).
Vi skulle vilja ha en badrumsfläkt i duschen men hur ska vi komma ifrån/motverka att lukten från hinken drar in i stugan istället för ut..?
Tacksam för era tips och idéer! 😊
Har ett litet hus i lekstugestorlek innehållande dassbänk (separett), handfat, vvb och dusch.
Det finns en högt placerad frånluftsventil i duschen samt 3st ventiler i ankelhöjd varav två är till utrymmet under bänken där hinken står. En av dessa sitter i luckan för hinken och den har jag kompletterat med en solcellsfläkt (frånluft).
Vi skulle vilja ha en badrumsfläkt i duschen men hur ska vi komma ifrån/motverka att lukten från hinken drar in i stugan istället för ut..?
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Ni kan sätta en fläkt som går igång vid hög luftfuktighet , dvs dusch. Den kan även gå på lågvarv konstant om det inte stinker.K keihin84 skrev:Hej