3 847 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Hur ska jag täta igen ventilationshålet?
Jag har ett högskåp i köket som förra ägaren har ställt framför ett ventilationshål, vilket jag märkt då det varit kallt i skåpet och nu på slutet har det blivit lite fuktfläckar i skivan bak i skåpet.
Jag har nu skurit upp ett runt hål där ventilationen sitter, och undrar nu ha jag ska täta igen det på rätt sätt? Den förra ägaren hade lagt lite tidningspapper och en plastpåse som tätning...
Ska jag bara proppa in lite glasull eller bör jag använda olika material i olika lager? Som det ser ut nu är det ett hål rakt ut i betongen (bor i br-lägenhet) där ett galler med nät innanför sitter i ytterväggen.
Tänkte att man sedan längst in kunde sätta ett galler som i länken nedan så att man kan komma åt det om man vill i framtiden. Att ta bort skåpet är inget alternativ, och att låta luften strömma rakt in kan väl inte vara bra eftersom jag har torr-mat där.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137966183
Jag har nu skurit upp ett runt hål där ventilationen sitter, och undrar nu ha jag ska täta igen det på rätt sätt? Den förra ägaren hade lagt lite tidningspapper och en plastpåse som tätning...
Ska jag bara proppa in lite glasull eller bör jag använda olika material i olika lager? Som det ser ut nu är det ett hål rakt ut i betongen (bor i br-lägenhet) där ett galler med nät innanför sitter i ytterväggen.
Tänkte att man sedan längst in kunde sätta ett galler som i länken nedan så att man kan komma åt det om man vill i framtiden. Att ta bort skåpet är inget alternativ, och att låta luften strömma rakt in kan väl inte vara bra eftersom jag har torr-mat där.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137966183
Klicka här för att svara