Vi har funderat fram och tillbaka kring hur vi ska lägga trallbrädorna. Kanske kan någon här komma med tips!
Initial plan var att lägga dem rätt ut mot sjön. Detta medför dock en väldigt massa spill.
Trallbrädorna är 5,40 m och altanen är ca 8 m bred o ca 4 m där den är som djupast.

Hur hade ni lagt trallbrädorna, vill undvika skarv i den mån det går.

• Person som mäter på en oavslutad träram för en altan nära en sjö, potentiell layout för trallbrädor evalueras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som reglarna ligger hade jag valt att lägga dem ut mot sjön. Om man lägger på andra hållet ser det ut att bli trixigt att skruva. Svårt att få raka skruvrader iaf... Och det ser inte ut att vara cc60 mellan alla kottlingar(?) så det kanske blir svajigt golv då också.

Reglarna ligger ju på den ledd de ligger. Jag hade tveklöst lagt i fallande längd.

Absolut, vill ha dem ut mot sjön, men undrar hur jag ska lägga för att minska spillet, kanske lägga två längsgående brädor i mitten och dela upp ytan?

Om du ska ha så lite spill som möjligt så lägger du med fallande längd.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Reglarna ligger ju på den ledd de ligger. Jag hade tveklöst lagt i fallande längd.
Tack för svaret!
Du menar jag ska lägga som jag lägger ett vanligt golv? Blev osäker på om det inte blir för mycket skarvar, får sova på saken helt enkelt:)

Ta med en rasp och fila till sågsnitten så de blir lite rundade så man inte slår i tårna bara.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.