KabelKalas KabelKalas skrev:
Hej,

Det ska dras fram nya kablar till en induktionshäll.

[länk]

Jag tänkte säkra den med 16a och från den, dra fram 5x2,5mm till en dosa vid induktionshällen men kabeln som släpps från induktionshällen är 5x1,5mm. Går det bra att blanda dimensioner i dosan om mattning är större?

Det finns även olika sätt att koppla den, jag konstatera att man kopplar den baserat på hur kabeln var förberedd (neutral och grå är i par i detta fall), men jag kan ha fel i detta också.

Kolla gärna bilder för mer info.

Tack
Det
K Kane skrev:
2 faser på 16A. Nedre högra etiketten på dina sladdbilder.
Du har ju max 16A i ditt nya uttag.
nu har jag förberett kabel fram till vart uttaget ska sitta, det är en infälld kabel och undrar hur jag ska övergå från infälld dosa till utanpåliggande kabel som går till uttaget

Får bara ont i magen av att läsa... Snälla, du har absolut ingen aning om vad du håller på med. Ring en elektriker

Vonelffors Vonelffors skrev:
Får bara ont i magen av att läsa... Snälla, du har absolut ingen aning om vad du håller på med. Ring en elektriker
Tråkigt att höra.

KabelKalas KabelKalas skrev:
det är en infälld kabel och undrar hur jag ska övergå från infälld dosa till utanpåliggande kabel som går till uttaget
Kan du inte sätta perilexuttaget över dosan?

P
Vonelffors Vonelffors skrev:
Ta en valium vi andra njuter

• Gilla
  • Haha
vcx och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.