15 096 läst ·
8 svar
15k läst
8 svar
Hur ska jag isolera taket inifrån
Du kan tex. spika upp lite ståltråd mellan reglarna som du sedan trär isoleringen ovanpå , skivorna kommer nu att vila på ståltråden tills du får tid att sätta plast eller ytskikt.
Ska du ha plast så kan du nita fast den på reglarna halvvägs och trä i isolering i facken.
Ska du ha plast så kan du nita fast den på reglarna halvvägs och trä i isolering i facken.
Tack! Jag har 195mm djup att isolera, jag har 95mm isolering som används till två lager (95+95=190mm). Ska jag byta ut ena lagret mot en tjockare isolering eller köra som planerat? En tjockare innebär väl stt man får pressa in isoleringen något så det ryms. Men det kanske inte gör något bara det inte pressas ihop för mycket?
Det går att pressa lite grann. Ju större mått desto mer kan du packa ( vi pratar om några mm) Hur mycket rör det sig om?Henriku skrev:Tack! Jag har 195mm djup att isolera, jag har 95mm isolering som används till två lager (95+95=190mm). Ska jag byta ut ena lagret mot en tjockare isolering eller köra som planerat? En tjockare innebär väl stt man får pressa in isoleringen något så det ryms. Men det kanske inte gör något bara det inte pressas ihop för mycket?
Klicka här för att svara