Hej på er alla därute!
Efter att min förra tråd löste dåvarande problem så gör jag ett nytt försök med en ny frågeställning!
Efter att ha slitit med min 100kvm altan på stolpar (höjdskillnad två meter), skrapat av en meter jordmassa från berget och klyvt skåror för vattnetså är jag vid det sista problemet. Tomten är i sluttning och vid ”början” av altanen behövs någon lösning så inte jorden regnar tillbaka under altanen.. Alla med på tåget?
Kom nu med kreativa lösningar. Efter totalrenovering av hela huset under senaste året så är jag inte sugen på ett mastodontprojekt till med att gjuta stora eldstöd..
Fridens liljor!
Efter att min förra tråd löste dåvarande problem så gör jag ett nytt försök med en ny frågeställning!
Efter att ha slitit med min 100kvm altan på stolpar (höjdskillnad två meter), skrapat av en meter jordmassa från berget och klyvt skåror för vattnetså är jag vid det sista problemet. Tomten är i sluttning och vid ”början” av altanen behövs någon lösning så inte jorden regnar tillbaka under altanen.. Alla med på tåget?
Kom nu med kreativa lösningar. Efter totalrenovering av hela huset under senaste året så är jag inte sugen på ett mastodontprojekt till med att gjuta stora eldstöd..
Fridens liljor!
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Räcker det inte med en geo textil och lite grus på?
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Kokosnät?
Nybyggare
· Stockholm
· 374 inlägg
Kokosnät används ofta som erosionsskydd i slänter för att materialet ska ligga kvar.Sbirgersson skrev:
https://www.google.com/search?q=kokosnät&tbm=isch
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Frågan är väl mer hur vill du att slutresultatet skall se ut. Vill du att det ska luta in sådär?
Jag hade övervägt en mur och fyllt upp så det är plant in mot altanen
Jag hade övervägt en mur och fyllt upp så det är plant in mot altanen
Jag hade gärna haft det ”rakt” till altanen för att få bort sluttningen som blivit..Johannes Carlsson skrev:
Mur är ett alternativ såklart, tidskrävande dock!
Jag skulle på något sätt fundera på bygga en trappor i betong form så kommer det inte rasa.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur förhindrar man alger på trall?
Altan & Uteplats -
Hur förhindra att sand sugs in i havsvattenpump?
Vatten & Avlopp -
Långa snitt i stålprofiler - förhindra krökning
Byggmaterial & Byggteknik -
Förhindra fastklibbning i latexfärg
Färg, Måla & Tapetsera -
Bygga grind, konstruktion som förhindrar att det hänger sig?
Trädgård allmänt