TRJBerg TRJBerg skrev:
Om du läser tråden ser du att du att bland de senare inläggen finns beskrivet ett fall/exempel där någon bygger ett plank 2 meter in på grannens fastighet.
Det var det jag replikerade till.
OK. Missade det. Trodde det avsåg TS plank.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Ytterst få, om öht nån mer än du, skulle tolka ”några år” som 15+
Men vet du att det är så gammalt kan du gärna vara explicit. (Typ gammalt flygfoto)
Idiotiska killgissningar som tillför noll å nada klarar vi oss utan.
Plank i fråga 2020, med tillhörande tujor som nämns i tråden. Taget från grannens sida.
Träplank från 2020 med tujor framför, taget från grannens sida. Platsen har stensatta markplattor.

Plank i fråga 2010, taget från samma plats.
Plank med tujor och några buskar, sett från grannens perspektiv. Det är delvis täckt med snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vad fint grannen fått det! Snyggt att köra klottuja mot rutig markbeläggning. Mitt tips står dock kvar. Fråga om ni inte kan ta ner planket nu när tujan är uppvuxen.

Men det är lite creepy att googla upp folk så där…

• Gilla
shikadione
  • Laddar…
Kvackatore Kvackatore skrev:
Helt rätt - tog bort inlägget.
Syftet var inte att röja utan att ge en annan sida av myntet. Sen är ju att skriva sitt namn lite självmål men men... Planket ser i varje fall välvårdat ut (2020) och har stått där 15+ år.
Ja precis. Det är ju precis som när någon glömt att låsa huset när de går och lägger sig. Då är det ju liksom inte mitt fel att jag går in och tar lite saker.

• Haha
Unikt namn
  • Laddar…
M Moimoi11 skrev:
Hur ska vi göra för att ta bort oönskat plank. Grannen satt upp ett tätt plank 180 cm högt, utan vårt medgivande för ett antal år sedan och vi valde att ”inte bråka”. Kan vi riva samma plank mot deras vilja. Planket har inte bygglov.
Fundersam Marie
Du vill ”inte bråka” med grannen men såga ner hans plank? Förstår inte riktigt logiken.

• Gilla
wihlke
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Du vill ”inte bråka” med grannen men såga ner hans plank? Förstår inte riktigt logiken.
Nybörjare på denna sida och har nu förstått att man får "råd" högt och lågt. Jag har såklart försökt pratat med grannan lugnt och vänligt men möts av kalla handen. Jag förstår att de tror att vi tittar på dem men tänker att det kommer nog från hur de spanar på oss. Det första planket kunde vi leva med, det som började skava är när det förlängdes när vi var bortrest, mot vår vilja, att en Thujahäck har planterats som tillåts bli två meter hög( precis intill nämna plank) stolpar som sticker upp ytterligare 2 dm över planket på 3 ställen.
Förövrigt helt ointresserad av vad de sysslar med på sin tomt.
Går det att avsluta en påbörjad tråd detta börjar ju gå över styr.

• Haha
jonmo
  • Laddar…
Först skrev du
M Moimoi11 skrev:
Grannen byggde för några år sedan ett plank (180 cmhögt) på vår gemensamma tomtgräns när vi var bortrest.
Foton visar att planket redan fanns 2010

Nu skriver du
M Moimoi11 skrev:
Det första planket kunde vi leva med, det som började skava är när det förlängdes när vi var bortrest, mot vår vilja, att en Thujahäck har planterats som tillåts bli två meter hög
Tujan på grannens tomt får du inte gjort nåt med. Fördelen e väl att planket iåmed Tujan mister sin funktion så grannen kanske kan tänka sig att ta ned planket efterhand…

Att anmäla förlängningen (den som du egentligen e emot) som svartbygge e väl imho ditt vettigaste motdrag när nu grannen inte går å snacka med…

M Moimoi11 skrev:
Det står på vår gemensamma tomtgräns
"gemensamma" hehe.. finns ingen gemensam med grans damen. Gransen ar gransen som regleras i en massa forordningar, foreskrifter och kommunala planer. OCH har gjrots i hundratals ar!

Gemensam! hehe

• Arg
Namnethär
  • Laddar…
M Moimoi11 skrev:
Nej men det är bara att sluta läsa om du tappar intresset för din tråd.

• Gilla
  • Ledsen
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Det är bara att lämna tråden. Alla trådar om grannfejder och tomtgränser spårar ur. Antagligen för att det inte finns så mycket mer att göra än att försöka komma överens med sin granne. Det mesta annat finns det bra råd att få kring.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Ja precis. Det är ju precis som när någon glömt att låsa huset när de går och lägger sig. Då är det ju liksom inte mitt fel att jag går in och tar lite saker.
Hej jag heter Jonas och vill vara anonym

• Gilla
centermin och 1 till
  • Laddar…

[media]
Visst, nu råkade TS först ha använt sitt namn. MEN, är det då fritt att gå in och snoka reda på massa skit. Det är väl ungefär som om jag stod och snokade genom att glo genon dina fönster.

H
M Moimoi11 skrev:
Hur ska vi göra för att ta bort oönskat plank. Grannen satt upp ett tätt plank 180 cm högt, utan vårt medgivande för ett antal år sedan och vi valde att ”inte bråka”. Kan vi riva samma plank mot deras vilja. Planket har inte bygglov.
Fundersam Marie
Ring kommunen och berätta att grannen har satt upp ett högt plan utan erat medgivande.

Unikt namn
Råkar man skriva sitt riktiga namn är det rimligt att få en stalker på halsen? 🤷‍♂️

[media]
Hej
Jag heter kvack och gillar internetstalkning och att doxa människor.

• Gilla
AG A
  • Laddar…
M Moimoi11 skrev:
Nybörjare på denna sida och har nu förstått att man får "råd" högt och lågt. Jag har såklart försökt pratat med grannan lugnt och vänligt men möts av kalla handen. Jag förstår att de tror att vi tittar på dem men tänker att det kommer nog från hur de spanar på oss. Det första planket kunde vi leva med, det som började skava är när det förlängdes när vi var bortrest, mot vår vilja, att en Thujahäck har planterats som tillåts bli två meter hög( precis intill nämna plank) stolpar som sticker upp ytterligare 2 dm över planket på 3 ställen.
Förövrigt helt ointresserad av vad de sysslar med på sin tomt.
Alltså fattar inte. Enligt bilderna ( från grannens tomt, vem som nu tagit dom?) så har du själv en hög häck eller vad man skall kalla det betydligt högre än grannens staket så vad är problemet. Är inte grannen sur på era höga träd (häck)???

• Gilla
Kvackatore och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.