Fråga:
Kan man på ett enkelt sätt måla med epoxi på ett golv behandlat med impregneringsmedel av typ vattenglas eller Lithurin?
Bakgrund:
Tanken från början med mitt garage var att jag skulle använda befintligt betonggolv och behandla det med någon form av impregneringsmedel, typ Lithurin eller vattenglas.
Nu blev dock fallet fel och firman i samråd med mig skulle slipa rätt fall på golvet, mest pga att jag så gärna ville ha ett schysst betonggolv.
Fallet är nu mestadels ok, men de har slipat för mycket kring brunnarna vilket gör att det blir en pöl runt brunnen om det inte är tillräckligt med vatten för att rinna över. Slipningen blev dessutom sådär i utförande, nu är den gropig här och var då de använde en ytfräs lite alltför mycket. Slipar man ner de groparna blir fallet kasst.
Nu går jag lite i valet och kvalet om jag ska nöja mig med detta och be dem dammbinda, eller omedelbart måla med epoxi. Men om det visar sig att jag skulle ångra mig är det värt att veta om jag kan enkelt fixa det med en epoximålning.