768 läst ·
5 svar
768 läst
5 svar
Hur ska jag fästa golvlisten?
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 605 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 605 inlägg
Golvlister (eller golvsocklar som det egentligen heter) har jag alltid spikat med dyckert (även i betongvägg, borrade då och satte plastplugg först). Så har det även varit gjort tidigare på de ställen jag rivit, även om jag sett skruvar på en del andra ställen jag tittat.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Toppen, tack!Magnus E K skrev:
Vi fäster också med dyckert, senast med en lånad dyckertpistol eftersom det är tråkigt att spika list. På ett par riktigt knepiga småvinklar mot skorstensmur har vi använt bygglim.
Om ni har köpt vita lister och inte ska måla dem efteråt kan jag rekommendera att dutta lite vit färg på spikskallarna efteråt. Det blir så mycket snyggare utan en massa mörkgrå prickar överallt. På eklister är det inte lika synligt.
Om ni har köpt vita lister och inte ska måla dem efteråt kan jag rekommendera att dutta lite vit färg på spikskallarna efteråt. Det blir så mycket snyggare utan en massa mörkgrå prickar överallt. På eklister är det inte lika synligt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden