Hur hade ni fäst denna smala köksstomme i väggen till vänster för stabilitet, att endast fästa den bakkant mot väggen tror jag blir för ostadigt. Jag vill ha 45mm mellan vägg och stomme ungefär som på bild. Jag tänker att jag fäster en 45 regel i väggen om ingen vet någon bättre lösning. Men svårt att komma åt med skruvdragaren

• Smal köksstomme av trä mot en vägg, med ett gap mellan väggen och stommen; diskussion om hur det bäst kan fästas för stabilitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frerider
danny84 danny84 skrev:
Hur hade ni fäst denna smala köksstomme i väggen till vänster för stabilitet, att endast fästa den bakkant mot väggen tror jag blir för ostadigt. Jag vill ha 45mm mellan vägg och stomme ungefär som på bild. Jag tänker att jag fäster en 45 regel i väggen om ingen vet någon bättre lösning. Men svårt att komma åt med skruvdragaren
Du kan fästa det i bakstycket och i den vänstra sidan så blir det stabilt.

Vad ska de 45 mm ge dig? Plats för en plåt, eller skärbräda?, eller ska du stänga med en passbit?
sätter do först en regel i väggen, och sedan skjuter in stommen så kan du väl skruva med en 90° schuck på skruvdragare.
Förborra hålet i stommen innan du skjuter in den (från "utsidan") så blir det ännu lättare, och kan nog skruvas med en liten "kort knubbig" skruvmejsel för hand. Kan ju även limmas mot regel med trälim, eller konstruktionslim.
Kanske ska du ha en sockel undertill i framkant att skruva i dessutom?

Ska du sedan ha en skiva ovanpå så kommer väl inget att rubba den.

• Gilla
danny84
  • Laddar…
Spikbjörn Spikbjörn skrev:
Vad ska de 45 mm ge dig? Plats för en plåt, eller skärbräda?, eller ska du stänga med en passbit?
sätter do först en regel i väggen, och sedan skjuter in stommen så kan du väl skruva med en 90° schuck på skruvdragare.
Förborra hålet i stommen innan du skjuter in den (från "utsidan") så blir det ännu lättare, och kan nog skruvas med en liten "kort knubbig" skruvmejsel för hand. Kan ju även limmas mot regel med trälim, eller konstruktionslim.
Kanske ska du ha en sockel undertill i framkant att skruva i dessutom?

Ska du sedan ha en skiva ovanpå så kommer väl inget att rubba den.
Passbit. Tack för svar, det är väl så man får göra helt enkelt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.