3 546 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Hur ska jag fästa en garderob i trippelgips?
Hej.
Vi ska sätta upp två stycken över två meter höga IKEA-garderober (2x50 i bredd) och väggen bakom består av gips som är 36 mm tjockt (förmodar att det är trippla gipsskivor då?) och reglarna är gjorda av metall. Vad ska jag använda för att fästa då och var får jag tag på det. Jag har kollar Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag och några till som inte har några expanderar för trippelgips hemma.
Bauhaus har ett Vippankare som ska räcka till 70 millimeters väggar men i mer detaljerad info står det att den räcker till max 16 mm gips (om jag förstår det rätt) och deras egen kundtjänst ville inte rekommendera mig den.
Så, någon som vet vad jag bör använda och var jag får tag på det?
Tacksam för tips!
Vi ska sätta upp två stycken över två meter höga IKEA-garderober (2x50 i bredd) och väggen bakom består av gips som är 36 mm tjockt (förmodar att det är trippla gipsskivor då?) och reglarna är gjorda av metall. Vad ska jag använda för att fästa då och var får jag tag på det. Jag har kollar Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag och några till som inte har några expanderar för trippelgips hemma.
Bauhaus har ett Vippankare som ska räcka till 70 millimeters väggar men i mer detaljerad info står det att den räcker till max 16 mm gips (om jag förstår det rätt) och deras egen kundtjänst ville inte rekommendera mig den.
Tacksam för tips!
Jorå det finns. https://www.bygghemma.se/hus-och-by...4xYHSvIAgXMpePI_1rRSYdjbe48fa_rxoCx-cQAvD_BwEJ JP500 skrev:Hej.
Tacksam för tips!
Ja, förlåt,, jag var för snabb och slarvig när jag skrev inlägget. Jag har hittat lite större pack med trippelmolly, bland annat det på Bygghemma. Men dels är det onödigt stora och dyra paket och dels har jag enbart hittat i nätbutiker där det lär vi ett antal dagars leveranstid. Min förhoppning är att kunna få tag på dem i butik (i Göteborg).
Jag är också förvånad att inga av de stora byggvaruhusen jag ringt haft sådana, eller kunnat ge en annan lösning?
Men är det en låda för flera hundra kronor som jag kan få till mig i nästa vecka som gäller alltså?
Jag är också förvånad att inga av de stora byggvaruhusen jag ringt haft sådana, eller kunnat ge en annan lösning?
Men är det en låda för flera hundra kronor som jag kan få till mig i nästa vecka som gäller alltså?
Produkter som diskuteras: "skivskruvar"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Klicka här för att svara