B
Tokke1992 Tokke1992 skrev:
Fick använda denna maskin !
Tack för alla svar
Hyrde en sån för länge sen när en plastmatta skulle bort

Lånar tråden. Hur får man bort detta? Går det att lägga klickgolv rakt ovanpå? Någon lumppapp med tjära

• Gamla rester av lumppapp med tjära på betonggolv i behov av borttagning innan läggning av klickgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Maria787 skrev:
Lånar tråden. Hur får man bort detta? Går det att lägga klickgolv rakt ovanpå? Någon lumppapp med tjära
går att lägga så länge det är jämnt och fint

golvlaggaren golvlaggaren skrev:
går att lägga så länge det är jämnt och fint
det luktar väldigt illa, undrar om lukten kommer komma igenom klickgolvet om man inte får bort allt?

M Maria787 skrev:
det luktar väldigt illa, undrar om lukten kommer komma igenom klickgolvet om man inte får bort allt?
brukar inte märkas. jag har inte märkt något hemma hos mig :)

brukar inte märkas. jag har inte märkt något hemma hos mig :)
tack för svaret finns det någon risk att det svarta innehåller asbest? Läst om svartlim men vet inte om det luktar tjärliknande, eller om det här är typ tjära

M Maria787 skrev:
tack för svaret finns det någon risk att det svarta innehåller asbest? Läst om svartlim men vet inte om det luktar tjärliknande, eller om det här är typ tjära
Är förmodligen tjära men man kan aldrig vara säker.
När är huset byggt?

Är förmodligen tjära men man kan aldrig vara säker.
När är huset byggt?
-58 så det är väl under tiden man använde asbest i princip allt.
Nu är ju golvet redan borta så det är väl bara att hoppas på att det inte finns någon asbest i det. Men om det nu skulle göra det, kan man fortfarande bara lägga på klickgolvet? Eller behöver man göra något åt det som är kvar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.