Jag har köpt en tvättställsblandare FMM 9000 med lyftventil. Ingen instruktion som gör mig klokare medföljde.
Fråga 1: vid hopsättning av denna ”propp”, vart ska muttern, som på följande bild blivit över, sitta?
Fråga 2: Nere i djupet i avloppet på bilden nedanför denna text skymtas staven som ska reglera proppens höj- och sänkning; hur ska proppen monteras på denna? Ska den bara ligga ovanpå, eller den vita silen under? Borde inte staven sitta fast i någon del av proppen för att kunna vara behjälplig både vid öppning och stängning?
Jag är mycket tacksam om någon skulle vilja ge mig svar för jag blir så arg på denna hemska blandaren så jag blir galen 😬
Fråga 1: vid hopsättning av denna ”propp”, vart ska muttern, som på följande bild blivit över, sitta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fråga 2: Nere i djupet i avloppet på bilden nedanför denna text skymtas staven som ska reglera proppens höj- och sänkning; hur ska proppen monteras på denna? Ska den bara ligga ovanpå, eller den vita silen under? Borde inte staven sitta fast i någon del av proppen för att kunna vara behjälplig både vid öppning och stängning?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är mycket tacksam om någon skulle vilja ge mig svar för jag blir så arg på denna hemska blandaren så jag blir galen 😬
Tack för svar. Har du någon aning om hur det är tänkt att man ska montera proppen nere i avloppet sedan? Ska den bara ligga ovanpå ”lyftarstaven ” eller ska de sättas ihop på något vis? Ska kanske det vita plasthjulet sitta nedanför staven?T tergo skrev:
Ååå underbart, tack!! Här kan man ju se att det vita ”hjulet” av plast inte alls ska vara ända nere i botten som jag trodde utan att skruven själv ska vara där och muttern hjälper hjulet att hållas uppe på önskvärd höjd. Precis som du försökte förklara för mig tidigare.T tergo skrev:
MEN SNÄLLA FINNS DET INGEN PÅ HELA DETTA FORUM SOM VET HUR PROPPEN SKA SITTA I FÖRHÅLLANDE TILL STAVEN NERE I AVLOPPET? Please, ge mig ett svar i så fall 🙏🏻
ta tumstocken och mät hur mycket du har från staven och upp till kanten när staven är i stängt läge och jämför med proppen
Borde inte staven sitta fast i någon del av proppen för att kunna vara behjälplig både vid öppning och stängning? skruvskallen hamnar på staven så de behöver inte sitta fast med varandra
Borde inte staven sitta fast i någon del av proppen för att kunna vara behjälplig både vid öppning och stängning? skruvskallen hamnar på staven så de behöver inte sitta fast med varandra
Klicka här för att svara