Om man köoer detta diskbänkskåp från IKEA så ingår det stomme, två lådor och tre lådfronter men hur tänker de runt den översta fronten? Monteras den fast i stommen och i så fall hur? Eller monteras den på den övre lådan med dess front. Inga beslag verkar ingå vad jag kan se.

https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-...ntr-2-lador-vit-stensund-ljusgroen-s19486921/

Diskbänkskåp från IKEA med tre ljusgröna lådfronter och två lådor, monterade utan synliga beslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

krillek krillek skrev:
Om man köoer detta diskbänkskåp från IKEA så ingår det stomme, två lådor och tre lådfronter men hur tänker de runt den översta fronten? Monteras den fast i stommen och i så fall hur? Eller monteras den på den övre lådan med dess front. Inga beslag verkar ingå vad jag kan se.

[länk]

[bild]
Har du läst monteringsanvisningen?

K Kane skrev:
Har du läst monteringsanvisningen?
Jag har inte köpt skåpet, lådorna eller fronterna. Jag hjälper en person att planera kök och försöker förstå vilka möjligheter som finns.

krillek krillek skrev:
Jag har inte köpt skåpet, lådorna eller fronterna. Jag hjälper en person att planera kök och försöker förstå vilka möjligheter som finns.
Ladda ned monteringsanvisningen från din länk ovan så har du IKEAs rekommenderade sätt på montering.

För framtida googlare: den monteras fast i stommen, det är ett beslag som ingår i satsen, artnr 124535.
Beslag för montering i diskbänksstomme, artnr 124535, med tre öglor för fäste. Finns som reservdel hos Ikea.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om man bygger om sitt diskbänkskåp och vill ha sådana finns de att beställa som reservdel via Ikeas web: https://www.ikea.com/se/sv/customer-service/spare-parts/

• Gilla
krillek
  • Laddar…
B Boomtown skrev:
För framtida googlare: den monteras fast i stommen, det är ett beslag som ingår i satsen, artnr 124535.
[bild]

Om man bygger om sitt diskbänkskåp och vill ha sådana finns de att beställa som reservdel via Ikeas web: [länk]
Monterade nya EPOQ luckor/fronter/etc. i mitt Faktumkök i år. Deras beslag för blindfronter var smidigare och borde funka med Metod också med lite stödborrning i fronten. Enkelt att plocka bort fronten vid behov eftersom den klickas in.
Illustration av montering av blindfront med EPOQ-beslag i ett Faktumkök, med fokus på hur beslaget fästs och plockas bort enkelt.

B Boomtown skrev:
[bild]

Om man bygger om sitt diskbänkskåp och vill ha sådana finns de att beställa som reservdel via Ikeas web: [länk]
Korrekt. Att tänka på är att det inre skruvhålet hamnar väldigt långt in i stommen så att skruven kan vara svår/omöjlig att komma åt om man har en större ho. Jag satte istället fyra vinkelbeslag men använde bara det yttre skruvhålet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.