42 698 läst ·
10 svar
43k läst
10 svar
Hur ska denna kontaktor kopplas in?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Enda kontaktorn jag sett med in och ut (dessutom på samma sida) är gamla svarta SAIA.
Nej du måste återkomma med en bättre problemställning.
Protte
Nej du måste återkomma med en bättre problemställning.
Protte
Du kan enkelt kolla funktionen innan du kopplar in den.
Ta en vanlig apparatkabel och koppla in på A1 och A2, när du sätter apparatkabeln i väggen kan du mäta att du han kontakt genom kontaktorn, samt att det är avbrott när den det är 0V över A1 A2.
Och då kan du mäta upp och se att det bör bli kontakt mellan 1-2, 3-4, 5-6 och 7-8 men inget annat.
Ta en vanlig apparatkabel och koppla in på A1 och A2, när du sätter apparatkabeln i väggen kan du mäta att du han kontakt genom kontaktorn, samt att det är avbrott när den det är 0V över A1 A2.
Och då kan du mäta upp och se att det bör bli kontakt mellan 1-2, 3-4, 5-6 och 7-8 men inget annat.
Redigerat:
Annars räcker det ju med att se på kontaktorn. Man ser ju tydligt att det är 4NO kontakter och att spolen är avsedd för 230V ~. Känns lite overkill att koppla in den med en apparatsladd för att konstatera detta...
Om man är osäker är det bättre med ett litet test för att bli 100% säker, än att anta att man har rätt och sedan riskera att göra fel.larssaman skrev:
Men visst du har rätt, det är lite overkill i detta fallet.
Eller så är man ganska säker men frågar en extra gång innan man provarlarssaman skrev:
yxis
Har kontaktorn till att bryta och slå till en kompressor som står långt ifrån där den används.
Jag hoppade över att bryta nollan.
Klicka här för att svara
