Hej!
Jätteglad om någon kan hjälpa mig förstå detta. Det är säkert inte så komplicerat för den som kan. Jag är inte så kunnig om detta.
Jag försöker koppla in en tvättmaskin i vårt badrum. Det är bra förberett för tvättmaskin, eller det trodde jag i alla fall, men jag kan inte koppla in "inflödet" pga. att Ballofix-grejen / kranen sitter så tätt inpå väggen att slangen inte får plats (se bilder). Jag undrar vad jag ska göra / köpa för att få det här att funka? Och är rören rätt gjorda från början eller borde jag klaga på detta?
Som sagt, jättetacksam om någon kan hjälpa mig förstå detta.
Vänligen,
Alex
Jätteglad om någon kan hjälpa mig förstå detta. Det är säkert inte så komplicerat för den som kan. Jag är inte så kunnig om detta.
Jag försöker koppla in en tvättmaskin i vårt badrum. Det är bra förberett för tvättmaskin, eller det trodde jag i alla fall, men jag kan inte koppla in "inflödet" pga. att Ballofix-grejen / kranen sitter så tätt inpå väggen att slangen inte får plats (se bilder). Jag undrar vad jag ska göra / köpa för att få det här att funka? Och är rören rätt gjorda från början eller borde jag klaga på detta?
Som sagt, jättetacksam om någon kan hjälpa mig förstå detta.
Vänligen,
Alex
Bästa svaret
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Oj, vilken böj!
Du får böja ut röret en liten bit.
Pröva att lossa den vita klämman så blir det mer flexibelt, så kan du skruva dit kopplingen och sätta tillbaka klämman efteråt. Det är nog inte så många centimeter flex det behövs för att du ska få dit den.
Du får böja ut röret en liten bit.
Pröva att lossa den vita klämman så blir det mer flexibelt, så kan du skruva dit kopplingen och sätta tillbaka klämman efteråt. Det är nog inte så många centimeter flex det behövs för att du ska få dit den.
Ok, jag funderade på det men var rädd att det skulle gå sönder. Men du tror det klarar att jag drar ut röret lite alltså? Jag vet inte hur flexibla såna här rör är...
Jag provar att böja lite försiktigt imorgon i så fall. Tack för din hjälp!
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Själva röret är inga problem att böja lite, men jag skulle försöka hålla emot så att du inte knäcker i kopplingarna, för där är det större risk för problem.
Stäng vattnet innan, för säkerhets skull!
Stäng vattnet innan, för säkerhets skull!
Klicka här för att svara